Edebali İslamiyat Dergisi

Edebali İslamiyat Dergisi

TÜRKİYE’DE 2002 SONRASI DÖNEMDE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNİN STATÜSÜNE DAİR TARTIŞMALAR

Yazarlar: Ahmet KOÇ, Emre ALTINTAŞ

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 97 - 118

Konular:Din Bilimi

Anahtar Kelimeler:Eğitim,Din Eğitimi,Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi,Statü,2002 Sonrası

Özet: Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin statüsü, Cumhuriyet döneminde önemli bir tartışma konusu olmuştur. Bu dönemde meseleyle ilgili tartışmaların yoğunlaştığı önemli bir devre, 2002 sonrası zaman dilimidir. Adı geçen dönemde iç ve dış gelişmelerin etkisiyle, dersin statüsüne dair üç farklı görüş ortaya çıkmıştır. Bunlar; dersin zorunlu olması, seçmeli olması ve örgün eğitimden kaldırılmasıdır. Literatürde doğrudan konuyla ilgili bir çalışma yapılmamıştır. Bu çalışmada, 2002 sonrası dönemde din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin statüsüne ilişkin söz konusu üç görüş çerçevesinde ortaya çıkan tartışmalar ele alınmıştır. Bu bağlamda öncelikle, belgesel tarama yöntemi kullanılarak dönemin statü tartışmaları betimlenmiştir. Daha sonra bu tartışmalar topluca değerlendirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={TÜRKİYE’DE 2002 SONRASI DÖNEMDE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNİN STATÜSÜNE DAİR TARTIŞMALAR}, volume={4}, number={97–118}, publisher={Edebali İslamiyat Dergisi}, author={Ahmet KOÇ,Emre ALTINTAŞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ahmet KOÇ,Emre ALTINTAŞ. (2020). TÜRKİYE’DE 2002 SONRASI DÖNEMDE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNİN STATÜSÜNE DAİR TARTIŞMALAR (Vol. 4). Vol. 4. Edebali İslamiyat Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet KOÇ,Emre ALTINTAŞ. TÜRKİYE’DE 2002 SONRASI DÖNEMDE DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNİN STATÜSÜNE DAİR TARTIŞMALAR. no. 97–118, Edebali İslamiyat Dergisi, 2020.