Anadolu ve Balkan Araştırmaları Dergisi

Anadolu ve Balkan Araştırmaları Dergisi

SON SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINNIN YEREL TARİH İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yazarlar: Mehmet ORAN

Cilt 2 , Sayı 4 , 2019 , Sayfalar 299 - 313

Konular:Sosyal

DOI:10.32953/abad.630266

Anahtar Kelimeler:Yerel Tarih,Sosyal Bilgiler,ÖĞRETMEN ADAYLARI

Özet: Bu çalışma, Uşak Üniversitesinde okuyan son sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yerel tarih konusundaki düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın orijinal yanı; yerel tarih konusunda ki bu çalışmanın Sosyal Bilgiler öğretmenleri veya ortaokul öğrencileri ile değil de, son sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiş olup, araştırmaya farklı bir bakış açısı kazandırılmaya çalışmasıdır. Araştırma kapsamında 24 son sınıf Sosyal Bilgiler öğretmen adayına yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının mülakat sorularına verdikleri cevaplar bilgisayar ortamında Word dosyasına aktarılmıştır. Verilerin analizinde cevaplar ilk önce 95 kodda toplanmış, daha sonra bu sayı38’e indirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması modeli uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda ise, Sosyal Bilgiler dersinde yerel tarih konularına daha fazla yer verilmesi gerektiği, böylece öğrencilerin çevresine karşı duyarlılığının artacağı ifade edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={SON SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINNIN YEREL TARİH İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ}, volume={2}, number={4}, publisher={Anadolu ve Balkan Araştırmaları Dergisi}, author={Mehmet ORAN}, year={2019}, pages={299–313} }
APA
KOPYALA
Mehmet ORAN. (2019). SON SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINNIN YEREL TARİH İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ (Vol. 2, pp. 299–313). Vol. 2, pp. 299–313. Anadolu ve Balkan Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet ORAN. SON SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINNIN YEREL TARİH İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. no. 4, Anadolu ve Balkan Araştırmaları Dergisi, 2019, pp. 299–313.