Kafdağı

Kafdağı

EĞİTİMİN DEĞERLERLE YENİDEN TANIMLANMASI

Yazarlar: Deniz YAVUZ

Cilt 1 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 29 - 39

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Değer,Eğitim,Değerler Eğitimi,Modern Eğitim Eleştirisi,İnsan

Özet: Değerler Eğitimi, okulların bünyesinde eğitimin yeniden yapılandırılması için desteklenen ve geliştirilerek uygulanan bir projedir. Bu projenin amacı daha huzurlu, mutlu bir dünya, toplum oluşturmak ve birey için milli, manevi ve evrensel değerlerin farkına varan kaliteli insan yetiştirmektir. Bu çalışmamızın giriş bölümünde değerler eğitimin bir proje olarak nasıl ortaya çıktığına yer verilmiştir. Daha sonra değer, eğitim, değerler eğitimi tanımlanarak bunların kavramsal olarak ne anlama geldiği belirtilmiştir. Çalışmamız boyunca küreselleşen modern bilgi çağının sıkıntıları, değerleri nasıl yozlaştırdığı üzerinde durulmuş, okulların bu dönemde sadece öğretime ve bireysel başarıya odaklanarak insana kazandırması gereken değerleri kazandırmadaki yetersizliği ve bireylerin sahip oldukları olumsuz nitelikler ve davranışlar vurgulanmıştır. Bu çerçevede niçin Değerler Eğitimine ihtiyaç duyulduğu irdelenmiştir. Eğitim sürecinin insana değerler kazandırmada ve bu değerlerle toplumu, insanı biçimlendirmede rolü büyüktür. Bu çalışmanın ana amacı bireye kazandırılmak istenilen değerlerin eğitimin bizzat kendisi olduğunu belirtmek ve insanı değerler ile tanımlamaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={EĞİTİMİN DEĞERLERLE YENİDEN TANIMLANMASI}, volume={1}, number={1}, publisher={Kafdağı}, author={Deniz YAVUZ}, year={2016}, pages={29–39} }
APA
KOPYALA
Deniz YAVUZ. (2016). EĞİTİMİN DEĞERLERLE YENİDEN TANIMLANMASI (Vol. 1, pp. 29–39). Vol. 1, pp. 29–39. Kafdağı.
MLA
KOPYALA
Deniz YAVUZ. EĞİTİMİN DEĞERLERLE YENİDEN TANIMLANMASI. no. 1, Kafdağı, 2016, pp. 29–39.