Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

ABD'nin Vatandaşlık Eğitimini Değerlendiren Raporların İncelenmesi

Yazarlar: ["Hakan ÖNGÖREN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.55150/apjec.1056845

Anahtar Kelimeler:Eğitim Raporu,ABD,Dijitalleşme,Vatandaşlık eğitimi

Özet: Amerikan toplumundaki gençler arasında yükselmekte olan cinayet, şiddet eğilimi, alkol ve narkotik kullanıma bağlı problemlerin fazlalaşması, ülkedeki idarecileri de daha çok meşgul etmekte ve onları sorunların çözümü noktasında da çözüme yönelik arayış içerisine itmektedir. Buna göre idareciler toplumun vatandaşlık bilinci açısından eğitilmesine önem vermekte ayrıca ailelerin sosyal gelişimi açısından çocuklarına karşı yeterince yerine getiremediği birtakım görev ve sorumlulukları temel eğitim yoluyla yerine getirmeyi amaçlamaktadırlar. Söz konusu vatandaşlık eğitiminin nitelikli olması ve yenilikçi olması adına da bazı bağımsız araştırmacı ve kuruluşlar verilen eğitimi değerlendirmekte ve raporlandırmaktadırlar. Bu araştırmanın amacı da ABD vatandaşlık eğitimini genel hatlarıyla ele alıp değerlendiren raporları incelemek ve durum tespiti yaparak ülkede ilerleyen yıllarda vatandaşlık eğitiminin ne şekilde olması gerektiği ile ilgili çıkarsama yapabilmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile gerçekleştirilen araştırmada ABD’de vatandaşlık eğitimi üzerine kritik yapan NCSS (National Council for Social Studies), ASHE-ERİC (Education Resources Information Center) ve ISTE (International Society for Technology in Education) gibi vatandaşlık eğitimi değerlendirme kurumlarının raporları üzerinden ABD’deki vatandaşlık eğitimiyle ilgili yapmış olduğu değerlendirmeler araştırmanın amacı kapsamında incelenmiştir. Buna göre raporlar incelendiğinde ABD’de vatandaşlık eğitiminin 1950 yılından günümüze doğru siyasi konjonktür ve kültürel anlamda eğitim alanında meydana gelen değişime bağlı bir şekilde sürekli bir hareketlilik ve değişim içerisinde olduğu özellikle Covid-19 pandemisi ile birlikte dijitalleşmenin önem kazanmasıyla da dijital vatandaşlık eğitiminin önemsenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmadan elde edilen sonuca göre çeşitli görüş ve önerilerde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA