Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Düzeyleri ile Problem Kurma Becerilerinin Arasındaki İlişki

Yazarlar: Elif Esra ARIKAN, Kamil Arif KIRKIÇ, Şenol BAKAY, Süruri Selim ERDEM

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 219 - 232

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Problem kurma,Matematik kaygısı,Sekizinci sınıf öğrencileri.

Özet: Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile problem kurma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu doğrultuda İstanbul Anadolu yakasında bir devlet ortaokulunda sekizinci sınıfta öğrenim gören 43 öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırma bir durum çalışması olup pandemi sebebiyle uygun örneklem tekniği kullanılmıştır. Öğrencilere matematik kaygı-endişe ölçeği dağıtılmış ve akabinde araştırmacılar tarafından geliştirilen problem kurma taslağı sunulmuştur. Verilerin analizinde ki kare testi kullanılmış, betimsel analizlere de yer verilmiştir. Çalışmanın dikkat çeken sonucu, öğrencilerin yapılandırılmış problem kurmada zorlandıklarıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Düzeyleri ile Problem Kurma Becerilerinin Arasındaki İlişki}, volume={4}, number={219–232}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Elif Esra ARIKAN,Kamil Arif KIRKIÇ,Şenol BAKAY,Süruri Selim ERDEM}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Elif Esra ARIKAN,Kamil Arif KIRKIÇ,Şenol BAKAY,Süruri Selim ERDEM. (2021). 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Düzeyleri ile Problem Kurma Becerilerinin Arasındaki İlişki (Vol. 4). Vol. 4. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Elif Esra ARIKAN,Kamil Arif KIRKIÇ,Şenol BAKAY,Süruri Selim ERDEM. 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Düzeyleri Ile Problem Kurma Becerilerinin Arasındaki İlişki. no. 219–232, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2021.