Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Öğretmen Failliğinin İncelenmesi

Yazarlar: Serkan ACAR

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 195 - 218

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Öğretmen failliği,Öğrenme etkililiği,İyimserlik,Yapıcı katılım

Özet: Bu çalışmada alan yazında yeni bir kavram olarak ortaya çıkan öğretmen failliğinin kavramsal analizi yapılmıştır. Eğitim – öğretimde, öğretmen failliğinin önemi ve etkileri tartışılmıştır. Araştırma, başarılı bir öğretmenin faillik algılarını yükselten etkilerin neler olduğu sorusuna cevap aramaktadır. Çalışma literatür tarama yöntemi ile yazılmıştır. Literatür taraması sonucunda bir öğretmenin faillik algısı üzerinde öğretmenin kendi kimliğinin ve çevresel değişkenlerin büyük rolü olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin birbirlerini etkilediği ve birlikte çalıştıklarında öğrenme etkililiklerinin arttığı anlaşılmıştır. Ortam koşullarının öğretmenlerin öğretme etkililiği üzerinde değiştirici bir rolünün olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Öğretmen Failliğinin İncelenmesi}, volume={4}, number={195–218}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Serkan ACAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Serkan ACAR. (2021). Öğretmen Failliğinin İncelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Serkan ACAR. Öğretmen Failliğinin İncelenmesi. no. 195–218, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2021.