Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Bireyin Aile Değerlendirme ve Problem Çözme Değerlendirme Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yazarlar: Tülay YİĞİT, Hanifi PARLAR

Cilt 1 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 36 - 44

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Aile,Aile işlevleri,Problem,Problem çözme değerlendirilmesi

Özet: Bu araştırma, ailenin işlevselliği ile problem çözme değerlendirme düzeyi arasındaki ilişkiyi görebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Aile Değerlendirme Ölçeği, Problem Çözme Beceri Envanteri ve kişilere ait bilgileri toplamak üzere Bilgi Formu kullanılmıştır. Örneklemi, İstanbul’da Fatih, Başakşehir, Üsküdar ilçelerinde faaliyet gösteren bazı sivil toplum kuruluşlarında çalışan ve kuruluşlardan yönlendirilen %68’i kadın ve %32’si erkek olmak üzere 252 kişiden oluşmaktadır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde nicel bir çalışma olarak tasarlanmıştır. Veriler, SPSS 25.0 ile çözümlenmiştir. Spearman korelasyon testi değerleri incelendiğinde, aile işlevleri ile problem çözme becerileri arasında tüm alt ölçeklerde pozitif yönde çok güçlü düzeyde ilişki bulunmuştur. Katılımcıların aile değerlendirme ölçeğinin gereken ilgiyi gösterme alt grubu ile problem çözme algısı envanterinin alt grubu olan problem çözme güveni arasında r=.169, p


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Bireyin Aile Değerlendirme ve Problem Çözme Değerlendirme Düzeyleri Arasındaki İlişki}, volume={1}, number={2}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Tülay YİĞİT,Hanifi PARLAR}, year={2018}, pages={36–44} }
APA
KOPYALA
Tülay YİĞİT,Hanifi PARLAR. (2018). Bireyin Aile Değerlendirme ve Problem Çözme Değerlendirme Düzeyleri Arasındaki İlişki (Vol. 1, pp. 36–44). Vol. 1, pp. 36–44. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Tülay YİĞİT,Hanifi PARLAR. Bireyin Aile Değerlendirme ve Problem Çözme Değerlendirme Düzeyleri Arasındaki İlişki. no. 2, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2018, pp. 36–44.