Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Nanoteknolojiye Yönelik Görüşleri

Yazarlar: Yusuf Selim OCAK

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 96 - 105

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Nanoteknoloji,FBilgisi Eğitimi,ÖğretmAdayı

Özet: Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri öğretmen adaylarının nanoteknoloji hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi ile şekillenen araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda dalı 2 ve 3.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma grubu tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması için iki bölümden oluşan veri toplama aracı kullanılmıştır. Kullanılan veri toplama aracının ilk bölümünde çalışma grubuna ait kişisel sorular ve veri toplama aracının kullanımına yönelik yönerge yer alırken, ikinci bölümde Ergün, Ocak ve Ergün 2017 tarafından geliştirilen ve nanoteknolojiye yönelik 7 soru yer almaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analiz sürecinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda 3.sınıf Fen Bilimleri öğretmen adaylarının nanoteknolojiye yönelik algılarının 2.sınıf Fen Bilimleri öğretmen adaylarına göre daha yüksek ve daha somut olduğu görülmüştür. Ayrıca 3.sınıf Fen Bilimleri öğretmen adaylarının nanoteknolojiye yönelik daha fazla bilgi sahibi olduğu ve bu konuya yönelik kazanımların eğitim öğretim sürecine daha fazla eklenmesi gerektiği düşüncesinin hakim olduğu görülmektedir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Nanoteknolojiye Yönelik Görüşleri}, volume={2}, number={1}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Yusuf Selim OCAK}, year={2019}, pages={96–105} }
APA
KOPYALA
Yusuf Selim OCAK. (2019). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Nanoteknolojiye Yönelik Görüşleri (Vol. 2, pp. 96–105). Vol. 2, pp. 96–105. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yusuf Selim OCAK. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Nanoteknolojiye Yönelik Görüşleri. no. 1, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2019, pp. 96–105.