Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Travma Yaşamış Annelerin Tutumlarının Çocuklarının Psikososyal Gelişimine Etkisi

Yazarlar: Emel Ezgi İRAK, Hanifi PARLAR

Cilt 2 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 24 - 37

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Travma,Anne,Çocuk Gelişimi

Özet: Bu araştırmanın temel amacı; Bu araştırma, travma yaşamış annelerin tutumlarının çocuklarının gelişimi üzerinde etkisinin olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde ikamet eden ve danışmanlık talebi ile gelen 20 anne oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından literatür taraması ve uzman görüşü alınarak oluşturulan mülakat sorularından ve travma’yı tanımlamak için oluşturulan ‘Travmatik Yaşantılar Listesi’ kullanılarak oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre travma yaşamış annelerin çocuklarının psikososyal gelişimi demografik özelliklere göre farklılık göstermektedir. Sonuç olarak, travma yaşamış annelerin çocuklarının psikososyal gelişiminin olumsuz etkilendiği gözlemlenmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Travma Yaşamış Annelerin Tutumlarının Çocuklarının Psikososyal Gelişimine Etkisi}, volume={2}, number={1}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Emel Ezgi İRAK,Hanifi PARLAR}, year={2019}, pages={24–37} }
APA
KOPYALA
Emel Ezgi İRAK,Hanifi PARLAR. (2019). Travma Yaşamış Annelerin Tutumlarının Çocuklarının Psikososyal Gelişimine Etkisi (Vol. 2, pp. 24–37). Vol. 2, pp. 24–37. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emel Ezgi İRAK,Hanifi PARLAR. Travma Yaşamış Annelerin Tutumlarının Çocuklarının Psikososyal Gelişimine Etkisi. no. 1, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2019, pp. 24–37.