Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Çeviri: Sosyal Hizmet Ve Sürdürülebilir Kalkınma: Sosyo-Ekolojik Bir Uygulama Modeline Doğru

Yazarlar: Hüseyin Zahid KARA

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 232 - 255

Konular:Eğitim, Özel

Anahtar Kelimeler:Sürdürülebilir kalkınma,Dönüşümsel sosyal hizmet,Güçlendirme,Sosyal sermaye,Direnç,Çok düzeyli sosyo-ekolojik sistemler yaklaşımı,Politik-etik yansıma

Özet: Mevcut sosyo-ekolojik kriz daha iyiye veya kötüye olacak şekilde büyük çapta sosyal değişmelere sebep olacaktır. Toplum, meydana gelen değişimlerin daha sürdürülebilir bir toplumsal yapıyı oluşturmasını istemektedir. Bu dönüşüm yaşamın her alanında kendine yer edinmekteyken sosyal hizmet bu sürecin dışında kalmamalıdır. Bu çalışma sosyal hizmet uygulamalarının sürdürülebilir kalkınmaya nasıl katkı sağladığını ve ekolojik çevreye yaklaşımıyla nasıl süreklilik sağladığını tartışmaktadır. Bu doğrultuda sosyo-ekolojik uygulama için güçlendirme kavramını merkezine alan, sosyal sermaye oluşturmayı ve direnç kazandırmayı amaçlayan bir model geliştirilmiştir. Geliştirilen modelin temel kavramları, hem politik koşulların hem de çoklu sistemlere dayalı koşulların anlaşılır bir şekilde yorumlanabilmesi adına analiz edilmiştir. Bu sebeple, sosyo-ekolojik uygulama modeli, sosyal değişim sürecinin politik bir parçası olarak tanıtılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Çeviri: Sosyal Hizmet Ve Sürdürülebilir Kalkınma: Sosyo-Ekolojik Bir Uygulama Modeline Doğru}, volume={3}, number={232–255}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Hüseyin Zahid KARA}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Hüseyin Zahid KARA. (2020). Çeviri: Sosyal Hizmet Ve Sürdürülebilir Kalkınma: Sosyo-Ekolojik Bir Uygulama Modeline Doğru (Vol. 3). Vol. 3. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hüseyin Zahid KARA. Çeviri: Sosyal Hizmet Ve Sürdürülebilir Kalkınma: Sosyo-Ekolojik Bir Uygulama Modeline Doğru. no. 232–255, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2020.