Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
Yazarlar: Fatih PALA
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Kitap okuma,Öğretmen
Özet: Bu araştırmanın amacı, kitap okuma alışkanlığının sosyal bilgiler öğretmen davranışları üzerindeki etkisi belirlemektir. Araştırma nitel yöntemden durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Erzurum il sınırları içerisinde bulunan Oltu ve Narman ilçelerindeki 31 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ve gözlem formu ile toplanmıştır. Verilerin analizi betimsel analiz yöntemi ile gerçekleşmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin çoğu kitap okuma alışkanlı kazanmadığı, bayanların erkeklerden daha çok kitap okuduğu ve kitap okuma alışkanlı olan öğretmenlerin öğrenci, okul yönetimi ile olan ilişkisi ve dünya ile ülke meselelerine olan ilgisi fazladır.