Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi
Yazarlar: Mustafa ÖZGENEL
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Öğretmenlik,Öğretmenlik Mesleği,Mesleki gelişim
Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki gelişime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya İstanbul/Pendik İlçesinden 43 öğretmen katılmıştır. Veriler görüşme yapılarak toplanmış ve betimsel analizi yapılarak çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmenler mesleki gelişimlerine yönelikfazla, mesleki ve eğitim içerikli yayınları takip ederek, meslektaşlarına danışarak, hizmet içi eğitim kurs ve eğitimlerine katılarak, internet ve sosyal medyadan takip ederek iyileştirmeye çalışmaktadır. Öğretmenler, okul yöneticilerinin kendilerini hizmet içi eğitime teşvik edildiklerini ve motive edildiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenler mesleki gelişimlerinin önündekibüyük engellerin maddi ve fiziki imkânların yetersizliği olduğunu belirtmişler vebüyük desteği meslektaşlarından gördüklerini vurgulamışlardır.