Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi

Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine İlişkin Fenomenolojik Bir Araştırma

Yazarlar: Mustafa ÖZGENEL

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 128 - 143

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:Öğretmenlik,Öğretmenlik Mesleği,Mesleki gelişim

Özet: Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki gelişime ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma, araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden fenomoloji desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya İstanbul/Pendik İlçesinden 43 öğretmen katılmıştır. Veriler görüşme yapılarak toplanmış ve betimsel analizi yapılarak çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmenler mesleki gelişimlerine yönelikfazla, mesleki ve eğitim içerikli yayınları takip ederek, meslektaşlarına danışarak, hizmet içi eğitim kurs ve eğitimlerine katılarak, internet ve sosyal medyadan takip ederek iyileştirmeye çalışmaktadır. Öğretmenler, okul yöneticilerinin kendilerini hizmet içi eğitime teşvik edildiklerini ve motive edildiklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenler mesleki gelişimlerinin önündekibüyük engellerin maddi ve fiziki imkânların yetersizliği olduğunu belirtmişler vebüyük desteği meslektaşlarından gördüklerini vurgulamışlardır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine İlişkin Fenomenolojik Bir Araştırma}, volume={2}, number={128–143}, publisher={Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi}, author={Mustafa ÖZGENEL}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Mustafa ÖZGENEL. (2019). Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine İlişkin Fenomenolojik Bir Araştırma (Vol. 2). Vol. 2. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mustafa ÖZGENEL. Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine İlişkin Fenomenolojik Bir Araştırma. no. 128–143, Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 2019.