Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

MUHASEBE DERSLERİNİ İNGİLİZCE ALAN ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİLDE MUHASEBE EĞİTİMİNE YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ

Yazarlar: ["Alpaslan YAŞAR", "Neriman YALCİN"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:İngilizce Dilinde Eğitim,Muhasebe Eğitimi,Yükseköğretim

Özet: Yükseköğretim kurumlarında İngilizce dilinde programların sayısı her geçen yıl artmasına rağmen, yabancı dilde öğretimin fayda-zarar tartışmaları devam etmektedir. Bu tartışma alanlarından birisi de kendine özgü bir dili olan muhasebe derslerinin yabancı dilde yürütülmesidir. Bu çalışmada, İngilizce işletme programlarında kayıtlı üniversite öğrencilerinin İngilizce muhasebe eğitimine yaklaşımları incelenmiştir. İki farklı üniversitedeki İngilizce işletme bölümü öğrencilerinin İngilizce muhasebe eğitimine yaklaşımları anket yöntemiyle analiz edildi. Bu kapsamda, ankete katılan öğrencilerin yabancı dilde muhasebe eğitimine ilişkin genel algı ve tutum, algılanan avantaj ve dezavantaj, dersin sunumu/materyal beklentileri araştırılmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre; öğrenciler, muhasebe eğitimi açısından Türkçe öğretimin faydalı olacağı yönünde yaklaşım göstermişlerdir. Bununla birlikte, İngilizce bilgilerini geliştireceği beklentisiyle yükseköğretimdeki derslerin İngilizce dilinde verilmesine olumlu yaklaşmışlardır. Bu beklentide, ağırlıklı olarak, yurt dışında lisansüstü eğitim ve mezuniyet sonrası yurt dışında istihdam beklentisi etkili olmuştur. Tartışma: Muhasebe derslerinde kullanılan materyallerde, tek düzen hesap plânında ve dersin anlatımında İngilizce dilinin yanı sıra ana dilin de kullanılmasının, öğrencilerin muhasebe dersini daha iyi anlamalarını sağlayacağı görüşü öne çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA