Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi

Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi

Tibbi Laboratuar Teknikleri Programında Probleme Dayalı Öğrenme İle Mikrobiyoloji Dersinin Etkinliğinin Araştırılması

Yazarlar: Eda GÜNEŞ, F. Ebru OFLUOĞLU DEMİR, Tuğçe GÜNTER

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 62 - 68

Konular:Çevre Bilimleri

Anahtar Kelimeler:Probleme Dayalı Öğrenme,Mikrobiyoloji,Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı Probleme Dayalı Öğrenme

Özet: Bu çalışma, Bülent Ecevit Üniversitesi Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümünde eğitim görmekte olan Tıbbi Laboratuar Teknikleri programı birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan bu araştırma ile uygulamaya dayalı eğitim veren Tıbbi Hizmetler ve Teknikler bölümüne ait Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programı öğrencilerinin insan kaynaklarının mesleki eğitim yoluyla geliştirilmesi projesi kapsamında mikrobiyoloji derslerini probleme dayalı öğrenme (PDÖ) yaklaşımıyla işlemeleri; öğrencilerin etkili ve anlamlı öğrenmesini sağlayarak, bilgi eksikliklerinin olup olmadığının açığa çıkarılması ve eksikliklerinin giderilmesi amaçlanmaktadır. Daha önceki benzer çalışmalarda kullanılan PDO sorularından yararlanılarak hazırlanmış anket verilerin toplama için uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki; araştırmaya katılanların genel olarak PDÖ yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları ve bu yöntemin kullanımının arttırılmasıyla dersin etkinliğinin artacağı tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Tibbi Laboratuar Teknikleri Programında Probleme Dayalı Öğrenme İle Mikrobiyoloji Dersinin Etkinliğinin Araştırılması}, volume={1}, number={1}, publisher={Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi}, author={Eda GÜNEŞ,F. Ebru OFLUOĞLU DEMİR,Tuğçe GÜNTER}, year={2018}, pages={62–68} }
APA
KOPYALA
Eda GÜNEŞ,F. Ebru OFLUOĞLU DEMİR,Tuğçe GÜNTER. (2018). Tibbi Laboratuar Teknikleri Programında Probleme Dayalı Öğrenme İle Mikrobiyoloji Dersinin Etkinliğinin Araştırılması (Vol. 1, pp. 62–68). Vol. 1, pp. 62–68. Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi.
MLA
KOPYALA
Eda GÜNEŞ,F. Ebru OFLUOĞLU DEMİR,Tuğçe GÜNTER. Tibbi Laboratuar Teknikleri Programında Probleme Dayalı Öğrenme İle Mikrobiyoloji Dersinin Etkinliğinin Araştırılması. no. 1, Ulusal Çevre Bilimleri Araştırma Dergisi, 2018, pp. 62–68.