Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Kariyer Planlama Dersine katılan Türk Diş Hekimliği Öğrencilerinin Kariyer Hedefleri

Yazarlar: ["Zeynep Ceren ÇELİK", "Bülent BAYDAŞ", "Çiğdem ELBEK ÇUBUKÇU"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 1 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Kariyer seçimi,Diş Hekimliği eğitimi,Diş Hekimliği öğrencisi

Özet: Amaç: T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından 2021 yılında tanıtılan Kariyer Planlama Dersi, yükseköğretim öğrencilerinin gelecekteki kariyer hedefleri konusunda farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Kariyer Planlama Dersi’ne katılan birinci ve ikinci sınıf Türk diş hekimliği öğrencilerinin gelecekteki kariyer hedeflerini analiz etmektir. Gereç ve Yöntem: Derse kayıtlı tüm öğrenciler (n=141) uygunluk kriterlerine göre değerlendirildi: T.C. vatandaşı olmayan öğrenciler ve eksik değerlendirme formları hariç tutuldu, son olarak 135 değerlendirme formu eğitim yılı, cinsiyet, dil yeterlilikleri ve hedeflenen çalışma alanlarına (Kamu/ Özel Sektör/Yurtdışı/Akademik/Uzmanlık) göre değerlendirildi. Bulgular: Modüller arasında, en yüksek ders katılımının “Kariyerle ilgili Modul #2” olduğu (n=111 %81,0) ve derslere katılımın öğrencilerin yurtiçinde belirli bir kariyer planının belirtmesinde önemli etkisi olduğu (OR 7,90 (2,90-21.50) p<0.001) gözlemlendi. Öğrencilerin çoğunlukla (%54,3) özel muayenehane tercihinde bulunduğu ancak birinci sınıf öğrencilerinin (%28,6) ve ikinci sınıf öğrencilerinin (%36,2) yaklaşık üçte birinin spesifik bir hedef belirtmediği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin büyük çoğunluğu (n=109 %80,7) uzmanlık tercihinde bulunmuştur. Sonuç: Kariyer Planlama Dersine katılımın belirli bir kariyer planına sahip olmada önemli etkisi olmuştur. Hedeflerin kesin sınırlarla belirlenmesinde Kariyer Planlama Dersi kapsamında mesleğe yönelik modüller eklenmesi faydalı olabilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA