Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinde Covıd-19 Pandemi Sürecine Bağlı Uzaktan Eğitimin Öğrenci Duygu Ve Davranışları Üzerindeki Etkileri

Yazarlar: Kezban UÇKAÇ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 34 - 44

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Pandemi süreci,Duygu ve davranış bozukluğu

Özet: Yeni tip koronavirüs (COVID-19) fizyolojik problemlerle birlikte psikolojik ve davranışsal sorunlara da neden olmaktadır. Bu çalışmada, Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerinde uzaktan eğitimin, pandemi sürecine bağlı gelişen öğrenci duygu ve davranışları üzerindeki etkilerini belirlemek ve gerekli destek programının geliştirilmesini sağlamak amaçlanmıştır. Çalışmamız, Mersin Davultepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz dönemi uygulanmıştır. Çalışma verileri, “sağlık meslek lisesi öğrencilerinde pandemi sürecine bağlı uzaktan eğitimin öğrenci duygu ve davranışları üzerindeki etkilerininin incelenmesi” için hazırlanan anket ile elde edilmiştir. Çalışmaya, 167 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilere 5’li Likert ölçeği kullanılarak toplam 20 soruluk bir anket formu uygulanmıştır, istatistiki değerlendirmesi için Betimsel analizler kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin çok büyük bir yüzdesinin (% 81,1) koronavirüs (COVID-19’un, ailesine, sevdiklerine bulaşmasından, ölmekten ve yakınlarının ölmesinden korku ve kaygı duyduğu görülmüştür. Çalışmaya katılanların % 63,1’i; belirsiz olan bu sürecin, hayatını gözden geçirmek, sağlığının önemini fark etmek için önemli olduğunu belirtmişlerdir. Çok büyük bölümü; dışarı çıkmak, gezmek, dışarıda yapılacak sporları yapmak istediklerini söylemişlerdir (%78.8). Ayrıca; yarıdan çoğu kariyer planlamaya ve yol gösterici bir eğitim koçuna ihtiyacı olduğunu bildirmiştir ( % 61,7). Yine yarıdan fazlası ise; güvenli internet kullanımı yönünde bilgi sahibi olmaya (% 64,7) ve profesyonel psikolojik bir destek almaya ihtiyacı olmadığını (% 62,9) belirtmişlerdir. Küresel salgının çok açıdan alışkanlıkları, davranışları ve iletişimleri etkilediği görülmektedir. COVID-19 pandemi sürecinde, öğrencilerin virüsün bulaşması ve ölüm gibi nedenlerle oluşan korku ve tedirginliklerinin ve sosyal izolasyon sıkıntılarının, kariyer ve gelecek kaygısının önüne geçtiği gözlemlenmiştir. Ancak, çoğunluğun psikolojik desteğe ihtiyaç duymaması, bu sürecin olumsuzluklarını aşıp, eğitimde başarılı olabilecekleri sonucuna varmamızı sağlamıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinde Covıd-19 Pandemi Sürecine Bağlı Uzaktan Eğitimin Öğrenci Duygu Ve Davranışları Üzerindeki Etkileri}, volume={3}, number={34–44}, publisher={Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi}, author={Kezban UÇKAÇ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Kezban UÇKAÇ. (2020). Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinde Covıd-19 Pandemi Sürecine Bağlı Uzaktan Eğitimin Öğrenci Duygu Ve Davranışları Üzerindeki Etkileri (Vol. 3). Vol. 3. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kezban UÇKAÇ. Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinde Covıd-19 Pandemi Sürecine Bağlı Uzaktan Eğitimin Öğrenci Duygu Ve Davranışları Üzerindeki Etkileri. no. 34–44, Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 2020.