Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

“Sağlıklı” ve “Hasta” Kavramlarının Çocukların Bakış Açılarına Göre Çiz ve Yaz Tekniği Kullanılarak İncelenmesi

Yazarlar: Alev ÜSTÜNDAĞ

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 1 - 12

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Sağlıklı,Hasta,Çiz ve yaz tekniği,Çocuk,Genç

Özet: Çocukların bakış açılarına göre “sağlıklı” ve “hasta” kavramlarının Çiz ve Yaz Tekniği kullanılarak kavramsallaştırılması ve karşılaştırılması amacıyla yapılan bu araştırma karma bir çalışma olarak yürütülmüştür. 10 ve 15 yaş grubu ile sınırlandırılan bu araştırmada hem nitel hem de nicel araştırma modeli bir arada kullanılmıştır. Çiz ve Yaz Tekniği araştırmacılar tarafından çocukların sağlık ve sağlıkla ilgili düşüncelerinin anlaşılması için yaygın olarak kullanılan bir yöntemdir. Araştırmanın örneklem grubunu 10 ve 15 yaşında bulunan 172 çocuk oluşturmuştur. Öncelikli olarak Çiz ve Yaz Tekniği kullanılarak hazırlanan çalışma formu çocuklar tarafından doldurulmuştur. Hem çizim hem de yazım bölümünden elde edilen sonuçlar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. İçerik analizi sonucunda yazım bölümünden elde edilen kodların yaş grupları arasında farklı olup olmadığının belirlenmesi için bağımsız gruplarda t testi yapılmıştır. Analiz sonucunda hem sağlık hem de hastalık kategorilerinde gruplar arasındaki anlamlı fark bulunmamıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={“Sağlıklı” ve “Hasta” Kavramlarının Çocukların Bakış Açılarına Göre Çiz ve Yaz Tekniği Kullanılarak İncelenmesi}, volume={3}, number={1–12}, publisher={Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi}, author={Alev ÜSTÜNDAĞ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Alev ÜSTÜNDAĞ. (2020). “Sağlıklı” ve “Hasta” Kavramlarının Çocukların Bakış Açılarına Göre Çiz ve Yaz Tekniği Kullanılarak İncelenmesi (Vol. 3). Vol. 3. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Alev ÜSTÜNDAĞ. “Sağlıklı” ve “Hasta” Kavramlarının Çocukların Bakış Açılarına Göre Çiz ve Yaz Tekniği Kullanılarak İncelenmesi. no. 1–12, Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 2020.