Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi

Sağlık ve Eğitimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı; Sağlık Okuryazarlığı

Yazarlar: Hakkı AKTAŞ

Cilt 1 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 12 - 16

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Sağlık okuryazarlığı,Sağlık,Eğitim

Özet: Sağlık okuryazarlığı; “okuryazarlıkla bağlantılı, insanların sağlıklarıyla ilgili olarak günlük yaşamlarında karar almak, yaşam kalitelerini yükseltmek ve sürdürmek için sağlıklarını geliştirme ve hastalıklarını önleme amacıyla gerekli sağlık bilgisine erişme, anlama, değer biçme ve bilgiyi kullanmayı sağlayacak bilgi, motivasyon ve yeterlilik” olarak tanımlanmaktadır. Sağlık okur-yazarlığı fonksiyonel, iletişimsel ve eleştirel olmak üzere üç grupta sınıflandırılmaktadır. Sağlık okuryazarlığı insan sağlığı için gelirden, istihdam durumundan, eğitim seviyesinden, ırk veya etkin grubundan daha güçlü bir belirleyicidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Sağlık ve Eğitimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı; Sağlık Okuryazarlığı}, volume={1}, number={1}, publisher={Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi}, author={Hakkı AKTAŞ}, year={2018}, pages={12–16} }
APA
KOPYALA
Hakkı AKTAŞ. (2018). Sağlık ve Eğitimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı; Sağlık Okuryazarlığı (Vol. 1, pp. 12–16). Vol. 1, pp. 12–16. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hakkı AKTAŞ. Sağlık ve Eğitimi Değerlendirmede Bir Ölçme Aracı; Sağlık Okuryazarlığı. no. 1, Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 2018, pp. 12–16.