Ufkun Ötesi Bilim Dergisi

Ufkun Ötesi Bilim Dergisi

ANA HATLARIYLA ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYONKURUMLARINDA AİLE EĞİTİM PROGRAMININ YAPILANDIRILMASI

Yazarlar: Kamil ALPTEKİN

Cilt - , Sayı 1 , 2004 , Sayfalar 47 - 58

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Özel eğitim ve rehabilitasyon kurumu,Rehberlik ve danışma hizmetleri,Aile eğitim programı

Özet: Özel eğitim ve rehabilitasyon kurumlarında danışma ve rehberlik hizmetlerikapsamında verilen aile eğitimi; kurumsal hizmetlerle beklenilen hedeflereulaşılabilmeye, aile üyeleri arasındaki ilişkileri güçlendirmeye ve aile üyelerinin ebeveynlik rollerini ve sorumluluklarını daha iyi yürütebilmelerine olanaksağlaması bakımından son derece önemlidir. Bununla birlikte özel eğitim verehabilitasyon kurumlarının bir çoğunda aile hizmetlerinin belli bir düzen içerisinde, yapılandırılmış programlar çerçevesinde verilmediği bilinmektedir.Kurumların bağlı bulunduğu yasal mevzuat, hizmet kapsamına alınan özürtürlerinde seçicilik, ailelerin gereksinimleri ve sosyo-kültürel düzeyleri gibipek çok özellik göz önünde bulundurulduğunda tüm kurumlar için standartbir aile eğitim programının geliştirilemeyeceği rahatlıkla söylenebilir. Ancak,tüm özel eğitim ve rehabilitasyon kurumları için, bir aile eğitim programınınana hatlarıyla hangi “genel bilgileri” kapsayacağının bilinmesi, programınyapılandırılabilmesinde önemli kolaylıklar sağlayacaktır


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2004, title={ANA HATLARIYLA ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYONKURUMLARINDA AİLE EĞİTİM PROGRAMININ YAPILANDIRILMASI}, number={1}, publisher={Ufkun Ötesi Bilim Dergisi}, author={Kamil ALPTEKİN}, year={2004}, pages={47–58} }
APA
KOPYALA
Kamil ALPTEKİN. (2004). ANA HATLARIYLA ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYONKURUMLARINDA AİLE EĞİTİM PROGRAMININ YAPILANDIRILMASI (pp. 47–58). pp. 47–58. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kamil ALPTEKİN. ANA HATLARIYLA ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYONKURUMLARINDA AİLE EĞİTİM PROGRAMININ YAPILANDIRILMASI. no. 1, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 2004, pp. 47–58.