Ufkun Ötesi Bilim Dergisi

Ufkun Ötesi Bilim Dergisi

Dezavantajlı Çocuklar İçin Spor Faaliyetlerinin Öneminin Eleştirel Teori Bakış Açısıyla Ele Alınması

Yazarlar: Hande ALBAYRAK

Cilt 20 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 67 - 89

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Ensport,Disadvantaged children,Critical theory

Özet: Sports is an important tool which has physical, psychological, and social effects on child development rather than a kind of physical activities in leisure time. Moreover, it is essential to point out that sports has developmental contributions to the children’s lives as well as contributions which prevent social exclusion, antisocial behaviours stemming from their living conditions and discriminative attitudes. In this review study, how to express the contribution of sports to the lives of children in disadvantaged conditions with a critical theory perspective is discussed by reviewing the relevant literature studies.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Dezavantajlı Çocuklar İçin Spor Faaliyetlerinin Öneminin Eleştirel Teori Bakış Açısıyla Ele Alınması}, volume={20}, number={67–89}, publisher={Ufkun Ötesi Bilim Dergisi}, author={Hande ALBAYRAK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Hande ALBAYRAK. (2020). Dezavantajlı Çocuklar İçin Spor Faaliyetlerinin Öneminin Eleştirel Teori Bakış Açısıyla Ele Alınması (Vol. 20). Vol. 20. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hande ALBAYRAK. Dezavantajlı Çocuklar İçin Spor Faaliyetlerinin Öneminin Eleştirel Teori Bakış Açısıyla Ele Alınması. no. 67–89, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 2020.