Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi

Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISI, YAŞ VE SINIF SEVİYESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yazarlar: Zeynep Çiğdem ÖZCAN

Cilt 1 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 43 - 52

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Eleştirel düşünme,Matematik başarısı,Cinsiyet

Özet: Geniş kapsamlı beceri ve tutumları içeren karmaşık bir düşünme süreci olarak tanımlanan eleştirel düşünme becerisi son yıllarda eğitimcilerin üzerinde sıklıkla çalıştığı üst düzey becerilerinden biridir. Türkiye’de ortaokul matematik dersi programının eleştirel düşünme becerisine vermiş olduğu önemin vurgusu öğrencilere kazandırılması gereken temel becerilerden matematiksel süreç becerileri içerisinde akıl yürütme becerisi altında yer almaktadır. Bu araştırmanın öncelikli amacı, matematik başarısı ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu araştırma amacına ek olarak ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin cinsiyete ve sınıf seviyesine göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili sınırları içerisinde yer alan bir ortaokulda 6-7-8. sınıflara devam eden 89 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Cornell Eleştirel Düşünme testi düzey X  ve matematik karne notları kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin eleştirel düşünme puanları cinsiyete göre farklılık göstermemektedir. Tümevarımlı muhakeme yoluyla çıkarım yapma,  kaynakların güvenirliğini yargılama ve toplam puana göre sınıf seviyelerine göre sekizinci sınıflar lehine anlamlı bir fark vardır. Matematik puanları ile ilişkili olan eleştirel düşünme alt boyutlarından tümevarımlı muhakeme yoluyla çıkarım yapma, tümdengelimli muhakeme yoluyla çıkarım yapma ve kaynakların güvenirliğini yargılama alt boyutları birlikte matematik puanlarının toplam varyansının %27’sini açıklamaktadır. Regresyon katsayılarının anlamlılığına ilişkin t testi sonuçları incelendiğinde ise sadece tümevarımlı muhakeme yoluyla çıkarım yapma alt boyutunun matematik puanları üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISI, YAŞ VE SINIF SEVİYESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ}, volume={1}, number={1}, publisher={Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi}, author={Zeynep Çiğdem ÖZCAN}, year={2017}, pages={43–52} }
APA
KOPYALA
Zeynep Çiğdem ÖZCAN. (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISI, YAŞ VE SINIF SEVİYESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ (Vol. 1, pp. 43–52). Vol. 1, pp. 43–52. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zeynep Çiğdem ÖZCAN. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISI, YAŞ VE SINIF SEVİYESİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. no. 1, Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017, pp. 43–52.