Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Esnek Mekân Anlayışı ile Mekânın Konfora Dönüşümünde Pandemi Hatırlatması

Yazarlar: Elif DURMUŞ, Bedriye ASIMGİL

Cilt 10 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 1 - 1

Konular:Mimarlık

Anahtar Kelimeler:Flexibility,Flexible spaces,Covid-19 pandemic

Özet: Bu çalışma, pandemi dönemiyle birlikte değişen sosyal yaşantıya karşı mimarlığın alabileceği olası pozisyonları esnek mekânlar üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Esnek mekânların mekânın konfora dönüşümündeki etkisi, pandemi ile birlikte yaşam koşullarının değişmesine bağlı olarak sosyal yaşantının da değişmesi, mimaride mekân kavramının yeniden sorgulanmasına ve sorgulamanın yeni arayışlar üzerine odaklanmasına neden olmuştur. Modernleşmeyle ve özellikle modern sonrası dönemde önem kazanan esneklik kavramı, farklı uygulamalar ve yaklaşımlar olarak mimarlık literatürüne dâhil edilmiştir. Bu yaklaşımlar esneklik anlayışının mekânın dönüşmesi, büyümesi, küçülmesi ve taşınması gibi uygulamalar ile gerçekleşmektedir. Bu bağlamda, çalışma kapsamında, değişen durumlara adapte olabilmeyi simgeleyen esneklik kavramı, mekân hacminin dönüşmesi ve mekânın konforu yönüyle incelenmektedir. Dönüştürülebilir, değiştirilebilir ve taşınabilir mekânlar olarak esnek mekânların pandemi süreci sürdürülebilir mimari için öneminin vurgulanması, çalışmanın odak noktasıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Esnek Mekân Anlayışı ile Mekânın Konfora Dönüşümünde Pandemi Hatırlatması}, volume={10}, number={1–1}, publisher={Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, author={Elif DURMUŞ,Bedriye ASIMGİL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Elif DURMUŞ,Bedriye ASIMGİL. (2021). Esnek Mekân Anlayışı ile Mekânın Konfora Dönüşümünde Pandemi Hatırlatması (Vol. 10). Vol. 10. Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Elif DURMUŞ,Bedriye ASIMGİL. Esnek Mekân Anlayışı Ile Mekânın Konfora Dönüşümünde Pandemi Hatırlatması. no. 1–1, Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2021.