Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Organotipik Beyin Kesitleri Kullanımının Nörobiyolojik Çalışmalardaki Yeri

Yazarlar: Elif MUTLU, Hasan H.s. ABUIYADA

Cilt 10 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 95 - 107

Konular:Biyoloji

Anahtar Kelimeler:Brain,Slice culture,Organotypic brain slice,Neurobiology

Özet: Organotypic brain slice cultures have now become a routine protocol in neurobiology researches. Thanks to the advancement in brain section culture techniques, the opportunity has emerged to examine the pathophysiology of many brain diseases in a tissue context very close to the in vivo situation. In addition to being an alternative to the long-term use of anesthetics and muscle relaxants in in vivo studies, it offers advantages such as maintaining the structural integrity of cell cultures and homogenates, while this culture environment also brings some disadvantages. Throughout this review study, brain slice culture technology was considered together with its advantages and disadvantages and its place in neurobiology studies was examined. These systems, in which cellular integrity is preserved, are much more efficient and useful in many areas such as neurodegeneration, neurogenesis, neurotoxicity compared to in vitro cell culture and in vivo experimental animal studies.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Organotipik Beyin Kesitleri Kullanımının Nörobiyolojik Çalışmalardaki Yeri}, volume={10}, number={95–107}, publisher={Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, author={Elif MUTLU,Hasan H.s. ABUIYADA}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Elif MUTLU,Hasan H.s. ABUIYADA. (2021). Organotipik Beyin Kesitleri Kullanımının Nörobiyolojik Çalışmalardaki Yeri (Vol. 10). Vol. 10. Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Elif MUTLU,Hasan H.s. ABUIYADA. Organotipik Beyin Kesitleri Kullanımının Nörobiyolojik Çalışmalardaki Yeri. no. 95–107, Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2021.