International E-Journal of Advances in Social Sciences

International E-Journal of Advances in Social Sciences

MODA YARIŞMA PROGRAMLARINDA TÜKETİME YÖNELİK SÖYLEMLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: “İŞTE BENİM STİLİM” ÖRNEĞİ

Yazarlar: Betül TOPARSLAN

Cilt 2 , Sayı 5 , 2016 , Sayfalar 511 - 520

Konular:-

DOI:10.18769/ijasos.67034

Anahtar Kelimeler:-

Özet: This study deals with the juries’ affirmative comments for consumerism phenomenon at “İşte Benim Stilim- All Star” (“That’s My Style- All Star”) game show featured on TV 8 channel between the dates 30th August – 25th December 2015, via critical discourse analysis method. The main objective of the research is to find out the featured discourse for consumerism habits at fashion game shows which are the products of the entertainment culture. Besides, determining the discourse legitimizing the excesses of consumption, consumer relations in the context of fashion phenomenon and the presentation of the consumer role model can also be seen as the other objectives. The study sets an important example to demonstrate the fashion professionals’ contribution and encouragement for consumerism discursively. Keywords: Acculturation of consumerism, Media and consumerism, Fashion effect, Consumerism oriented discourses, Fashion game shows ÖZET Bu çalışma, 30 Ağustos – 25 Aralık 2015 tarihleri arasında TV 8 kanalında yayınlanan “İşte Benim Stilim All Star” yarışma programında, program jüri üyelerinin tüketim olgusuna yönelik olumlayıcı yorumlarını, eleştirel söylem çözümlemesi tekniğiyle ele almaktadır. Araştırmanıntemel amacı eğlence kültürünün bir ürünü olan moda yarışma programlarında tüketim alışkanlıklarına yönelik geliştirilen söylemin tespit edilmesidir. Bununla birlikte, tüketimde aşırılığı meşrulaştırıcı söylem, moda olgusu bağlamında tüketim ilişkileri ve tüketici rol model sunumunun saptanması da diğer amaçlar olarak görülebilir. Çalışma, eğlence programlarındaki moda profesyonellerinin tüketim kültürüne söylemsel açıdan katkı ve teşviklerini gözler önüne sermek açısından önemli bir örnek teşkil etmektedir. Anahtar Kelimeler: Tüketimin kültürleşmesi, Medya ve tüketim, Moda olgusu, Tüketime yönelik söylemler, Moda yarışma programları


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={MODA YARIŞMA PROGRAMLARINDA TÜKETİME YÖNELİK SÖYLEMLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: “İŞTE BENİM STİLİM” ÖRNEĞİ}, volume={2}, number={511–520}, publisher={International E-Journal of Advances in Social Sciences}, author={Betül TOPARSLAN}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Betül TOPARSLAN. (2016). MODA YARIŞMA PROGRAMLARINDA TÜKETİME YÖNELİK SÖYLEMLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: “İŞTE BENİM STİLİM” ÖRNEĞİ (Vol. 2). Vol. 2. International E-Journal of Advances in Social Sciences.
MLA
KOPYALA
Betül TOPARSLAN. MODA YARIŞMA PROGRAMLARINDA TÜKETİME YÖNELİK SÖYLEMLER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA: “İŞTE BENİM STİLİM” ÖRNEĞİ. no. 511–520, International E-Journal of Advances in Social Sciences, 2016.