Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Sporcuların İmgeleme Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: Yunus ŞAHİNLER

Cilt 5 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 45 - 51

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

DOI:10.47257/busad.935443

Anahtar Kelimeler:Sports,Psychology,Imagination

Özet: Bu araştırmada sporcuların bazı parametrelere göre imgeleme düzelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Gaziantep ilinde bulunan 14-19 yaşları arasındaki 156 kadın ve 177 erkek sporcu gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Sporda İmgeleme Envanteri (Hall ve ark., 1998; Kızıldağ ve Tiryaki 2012) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 paket program kullanılmıştır. Sporcuların demografik özelliklerine ilişkin bulgular için frekans ve yüzde; ilişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması için Varyans analizi (tek yönlü ANOVA, t testi), anlamlı farklılığı belirlemek için Tukey testi, alt boyutlar arasındaki ilişkiyi incelemek için Pearson Kolerasyon Çarpımı analizinden yararlanılmıştır. Ayrıca anlamlılık düzeyi α=.05 olarak esas alınmıştır. Araştırma sonucunda; sporcuların cinsiyet ve sosyal aktiviteye katılma değişkeni ile SİE düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0.05). Sporcuların yaş, spor yapma yılı, spor türü ve milli sporcu olma durumu değişkeni ile SİE ve alt boyutlarında anlamlı farklılıklar görülmüştür (p<0.05). Ayrıca SİE ve alt boyutlarında pozitif yönde ilişkiler görülmüştür (p<0.05).


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Sporcuların İmgeleme Düzeylerinin İncelenmesi}, volume={5}, number={45–51}, publisher={Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, author={Yunus ŞAHİNLER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Yunus ŞAHİNLER. (2021). Sporcuların İmgeleme Düzeylerinin İncelenmesi (Vol. 5). Vol. 5. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yunus ŞAHİNLER. Sporcuların İmgeleme Düzeylerinin İncelenmesi. no. 45–51, Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2021.