Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Nural İMİK TANYILDIZI, Sinem DEMİRKIRAN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Yeni medya,Elektronik ticaret
Özet: Mal ve hizmetlerin telekomünikasyon ağları üzerinden sunulduğu e- ticaret gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Bu durum önemli bir e-ticaret alanı olan özel alışveriş sitelerinin artmasına neden olmaktadır. E-ticaret ile tüketiciler fiziksel çabaya gerek kalmadan, evlerinden bir tuşa basarak istedikleri ürüne ulaşma imkânına kavuşmuştur. Ancak yüz yüze olmayan bu alışverişte insanların alışveriş sitelerinin hangi özelliklerini dikkate alarak güven duygularını oluşturdukları ise merak ve tartışma konusudur. Bu çalışmada gençlerin online alışveriş sitelerine olan güveni incelenmiştir. Bu amaçla anket oluşturulmuştur. Anket soruları Elazığ Fırat Üniversitesi öğrencilerine uygulanmış elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir.