Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Tek Parti Dönemi Öğretmenlik Söylemleri: Kazım Nami Duru Örneği

Yazarlar: İbrahim YÜKSEL

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 130 - 141

Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

Anahtar Kelimeler:Kazım Nami,Tek Parti Dönemi

Özet: Mustafa Kemal Atatürk ve Cumhuriyeti kuran kadrolar öğretmenleri çağın koşullarına uygun olarak yetiştirmenin, devrimleri ülkeninücra köşelerine kadar taşıyacak ve orada devrimlerin ruhunu yeni kuşaklara aktaracak donanım ve ruhta olmalarının önemini görmüşlerdi. Bu anlayışla da öğretmen yetiştirme konusunda yapılan çalışmalar, öğretmenlik mesleği ile ilgili yasal düzenlemeler gibi birçok çalışmaya imza atmışlardır. İşte bu konuya Cumhuriyet’in kuruluş yıllarında öğretmenlerden beklenen rollerin, öğretmenlik meslek ahlakı ilkelerinin neler olduğu gibi konulara özellikle bu konularda önemli çalışmaları olan ve eserler veren bir aydının eserini inceleyerek günümüzde de devam eden tartışmalara da ışık tutulması amaçlanmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Tek Parti Dönemi Öğretmenlik Söylemleri: Kazım Nami Duru Örneği}, volume={2}, number={2}, publisher={Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, author={İbrahim YÜKSEL}, year={2018}, pages={130–141} }
APA
KOPYALA
İbrahim YÜKSEL. (2018). Tek Parti Dönemi Öğretmenlik Söylemleri: Kazım Nami Duru Örneği (Vol. 2, pp. 130–141). Vol. 2, pp. 130–141. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
İbrahim YÜKSEL. Tek Parti Dönemi Öğretmenlik Söylemleri: Kazım Nami Duru Örneği. no. 2, Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2018, pp. 130–41.