Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi

Otel Yönetiminde Muhasebe Bilgi Sistemi Ve Pazarlama Bilgi Sisteminden Yararlanılarak Stratejik Pazarlama Kararlarının Alınması; X Otel İşletmesinde Uygulama

Yazarlar: Yunus CERAN, Abdullah YILDIZ

Cilt 2 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 112 - 129

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Muhasebe Bilgi Sistemi,Pazarlama Bilgi Sistemi

Özet: Muhasebe bilgi sisteminin gelişmesi Otellerde alınan  pazarlama kararlarının kalitesini gelişmesi için fırsatlar sunar. Günümüzde  teknoloji, daha önce mümkün olmayan bilgileri üretebiliyor. Otel yöneticilerinin kullanabileceği kaynaklarıüst düzeye çıkaran bilginin geliştirilmesi gerekiyor. Bu çalışmada, öncelikle pazarlama muhasebesi kavramı , işletme bilgi sisteminin alt sistemleri olan muhasebe bilgi sistemi ve pazarlama bilgi sistemi,  stratejik maliyet yönetimi, pazarlama bilgi sistemi ile muhasebe bilgi sistemi arasındaki ilişkinin stratejik pazarlama muhasebesi açısından yerli yabacı literatür kapsamında  inceleme konusu yapılmıştır. Uygulama bölümünde ise  2017 yılında elde ettiği kâr tutarı ve maliyet kalemleri incelenmiş ve 2018 yılı için hedeflenen kâr tutarına ulaşmak için stratejik bir fiyat belirlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Otel Yönetiminde Muhasebe Bilgi Sistemi Ve Pazarlama Bilgi Sisteminden Yararlanılarak Stratejik Pazarlama Kararlarının Alınması; X Otel İşletmesinde Uygulama}, volume={2}, number={2}, publisher={Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, author={Yunus CERAN,Abdullah YILDIZ}, year={2018}, pages={112–129} }
APA
KOPYALA
Yunus CERAN,Abdullah YILDIZ. (2018). Otel Yönetiminde Muhasebe Bilgi Sistemi Ve Pazarlama Bilgi Sisteminden Yararlanılarak Stratejik Pazarlama Kararlarının Alınması; X Otel İşletmesinde Uygulama (Vol. 2, pp. 112–129). Vol. 2, pp. 112–129. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yunus CERAN,Abdullah YILDIZ. Otel Yönetiminde Muhasebe Bilgi Sistemi Ve Pazarlama Bilgi Sisteminden Yararlanılarak Stratejik Pazarlama Kararlarının Alınması; X Otel İşletmesinde Uygulama. no. 2, Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2018, pp. 112–29.