Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Yunus CERAN, Abdullah YILDIZ
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Muhasebe Bilgi Sistemi,Pazarlama Bilgi Sistemi
Özet: Muhasebe bilgi sisteminin gelişmesi Otellerde alınan pazarlama kararlarının kalitesini gelişmesi için fırsatlar sunar. Günümüzde teknoloji, daha önce mümkün olmayan bilgileri üretebiliyor. Otel yöneticilerinin kullanabileceği kaynaklarıüst düzeye çıkaran bilginin geliştirilmesi gerekiyor. Bu çalışmada, öncelikle pazarlama muhasebesi kavramı , işletme bilgi sisteminin alt sistemleri olan muhasebe bilgi sistemi ve pazarlama bilgi sistemi, stratejik maliyet yönetimi, pazarlama bilgi sistemi ile muhasebe bilgi sistemi arasındaki ilişkinin stratejik pazarlama muhasebesi açısından yerli yabacı literatür kapsamında inceleme konusu yapılmıştır. Uygulama bölümünde ise 2017 yılında elde ettiği kâr tutarı ve maliyet kalemleri incelenmiş ve 2018 yılı için hedeflenen kâr tutarına ulaşmak için stratejik bir fiyat belirlenmiştir.