Akademik Platform İslami Araştırmalar Dergisi
Yazarlar: Unais KODUVAYAKKAL
Konular:Din Bilimi
DOI:10.52115/apjir.947587
Anahtar Kelimeler:Madrasahs,Evolution,Growth,India,Kerala
Özet: Bu araştırma, Hindistan’da, özellikle, Kerala’da medreselerin başlangıcından ğünümüze kadar devam edilen eğitim devriminin tarihini gözler önüne serilmaktadır. Peygember efendimizin zamanından şimdiye kadar, medrese geleneği müfradatta, altıyapıda ve öğrenme ve öğretme yöntemlerinin diğer ilgili yönlerinde bir çok değişkliğe uğraşılmıştır. Sömürge öncesi dönem medreselerin bazı kökenlerine sahiptir. Babürler (1526-1857) İngiliz egemenleğinin ahtapot perçinlenmesi bu milleti zincerleyene kadar İslami eğitimin altın bir dönem yaptı. Batı eğitiminin gölgesi altında, Hindistan’ın dini, kültürel, ekonomik ve eğitim temelini sakatladılar. Müslüman alimler, geleneksel Mescit-Ders sisteminden edindikleri dini ilimin gücü ile şiddetli bir şekilde Batı’nın itirazlarını direndilemeye çalışıyordu. Ayrıca, bu araştırma açıkça Kerala’daki dini eğitiminin geleneksel büyümesine, zamanındaki değişimlerine ve nüansalırına odaklanmaktadır. Çeşittli dönemler boyunca, ilgili sistemlere birlikte, medreselerin ve onun klasik şekli, mescit-ders sistemi genel orlarak Hindistan’da ve özelde Kerala’da dini ve eğitim platformunu nasıl şekillendirildiğini de ortaya koyulmaktadır.