Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER AÇISINDAN KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN ROLÜ

Yazarlar: Burak BEDER

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 48 - 68

Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

Anahtar Kelimeler:Çok Uluslu Şirketler,Kültürel Farklılıklar,Popüler Kültür,Yerel Kültür,Tüketim Toplumu

Özet: Kültür, tüketicilerin davranışlarını etkileyen değerler bütünü olarak ülkeler arasında farklılıklar göstermektedir. Bu durum toplumlar arasında satın alma davranışlarının farklılaşmasına sebep olmaktadır. Bu kapsamda faaliyetlerini farklı pazarlara taşıma amacında olan çok uluslu şirketlerin kültürel farklılıklara uyum göstermeleri gerekmektedir. Çok uluslu şirketler faaliyetlerini sistematik bir biçimde kültürel farklılıklara uyumlaştırdıkları takdirde tüketicilerin taleplerini kendi ürünlerine yönlendirerek satışlarını arttırma imkânına sahip olabilmektedir. Ancak çok uluslu şirketlerin kültürel farklılıklara uyum göstererek yerel pazarlarda elde ettikleri kazanımlar, artan satış gelirleri ile sınırlı değildir. Zira yerel pazarlarda belli bir tüketici kesimi çok uluslu şirketlerin popüler kültür simgesi ürünlerini tüketmeyi sosyal statü addeder duruma gelmiştir. Bu çalışmanın da amacı çok uluslu şirketlerin faaliyet gösterdikleri pazarlardaki kültürel farklılıklara uyum sağlamaları açısından stratejik bir plan ortaya koymak ve faaliyetlerini sistematik bir biçimde kültürel farklılıklara uyumlaştıran çok uluslu şirketlerin kazanımlarını ve bu kazanımların yerel pazarlara yansımalarını değerlendirmektir. Bu kapsamda çok uluslu şirketlerin kültürel farklılıklara uyum planı, pazarlamanın 4P’si olarak bilenen ürün (product), fiyat (price), dağıtım (place) ve tanıtım (promotion) stratejilerine dayandırılarak ele alınmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER AÇISINDAN KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN ROLÜ}, volume={4}, number={48–68}, publisher={Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi}, author={Burak BEDER}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Burak BEDER. (2021). ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER AÇISINDAN KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN ROLÜ (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Burak BEDER. ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER AÇISINDAN KÜLTÜREL FARKLILIKLARIN ROLÜ. no. 48–68, Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2021.