Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

PROMOSYONEL ÜRÜNLERDE YEM ETKİSİ: TÜKETİCİ KARAR ALIM TARZLARI TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME

Yazarlar: Dilaysu ÇINAR

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 69 - 87

Konular:İşletme, Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler, Sosyal

Anahtar Kelimeler:Yem Etkisi,Tüketici Karar Alım Tarzları,Pazarlama İletişimi,Tüketici Davranışı

Özet: Bu çalışmanın amacı, firmaların tüketicilere yönelik olarak uyguladığı promosyonlu ürünlerin, tüketiciler üzerinde yem etkisi oluşturup oluşturmadığını tespit etmek ve tüketici karar alım tarzlarının yem olarak sunulan promosyonlu ürünün seçilmesi durumu üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olup olmadığını ortaya koymaktır. Birincil amaç doğrultusunda Latin Kare Deneysel Serim yöntemi tercih edilmiş; ikincil amaç doğrultusunda ise yüz yüze görüşme eşliğinde anket yöntemi uygulanmıştır. Latin Kare Deneysel Serim Yöntemi sonuçlarına göre; promosyonlu ürünün tüketicinin ürün seçimi üzerinde yem etkisi yarattığı gözlemlenmiştir. Ek olarak; marka bilinçli, rekreasyonel ve dürtüsel karar alım tarzına sahip olan bireylerin yem olarak sunulan promosyonlu ürünün seçilmesi üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={PROMOSYONEL ÜRÜNLERDE YEM ETKİSİ: TÜKETİCİ KARAR ALIM TARZLARI TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME}, volume={2}, number={2}, publisher={Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi}, author={Dilaysu ÇINAR}, year={2019}, pages={69–87} }
APA
KOPYALA
Dilaysu ÇINAR. (2019). PROMOSYONEL ÜRÜNLERDE YEM ETKİSİ: TÜKETİCİ KARAR ALIM TARZLARI TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME (Vol. 2, pp. 69–87). Vol. 2, pp. 69–87. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Dilaysu ÇINAR. PROMOSYONEL ÜRÜNLERDE YEM ETKİSİ: TÜKETİCİ KARAR ALIM TARZLARI TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME. no. 2, Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2019, pp. 69–87.