Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Gizem KAYA, Seca TOKER
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Tüketim Eğilimi,Tüketici Davranışları,Veri Analizi,Pazar Araştırması
Özet: Bu çalışmada, değişen kahve tüketim alışkanlıklarının incelenmesi ve seyrinin ortaya konması amaçlanmıştır. Yeni nesil kahve dükkânlarının misafirlerinin ağırlıklı olarak 18-50 yaş grubundaki bireylerden meydana geldiği için hedef kitle olarak bu yaş grubu dikkate alınmıştır. Çalışmanın ana kitlesini İstanbul’da yaşayan bireyler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan kolayda örnekleme ile oluşturmuştur. İnternet tabanlı anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz neticesinde elde edilen sonuçlara göre, çaydan sonrafazla tüketilen kahve çeşitleri sırasıyla Türk kahvesi, espresso, filtre kahve, hazır kahve ve buzlu kahve olmuştur. Üçüncü nesil kahve çeşitlerinin hayatımızda giderek artan önemi ortaya konmuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.