Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK MOTİVASYON UYGULAMALARI - NİCEL BİR İÇERİK ANALİZİ

Yazarlar: Hatice BAYSAL BAYSAL

Cilt 3 , Sayı 3 , 2020 , Sayfalar 175 - 195

Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

Anahtar Kelimeler:Motivasyon,Çağrı merkezi,Çağrı merkezi çalışanları,Nicel içerik analizi

Özet: Bilgi ve iletişim çağındaki teknolojik değişimle birlikte müşterilerin beklenti ve taleplerinde de aynı oranda bir değişimle karşılaşılmaktadır. Günümüzün müşteri odaklı politika yürüten örgütleri, müşteri memnuniyetinin ve devamlılığının sağlanmasında çağrı merkezlerinin desteğine ihtiyaç duymaktadır. Çağrı merkezlerinin verimlilik ve sürdürülebilirliğini belirleyen önemli bir faktör de müşteri memnuniyetidir. Müşteri memnuniyetini sağlama amacı doğrultusunda da işgörenlerin motivasyonlarının yüksek tutulması gerekmektedir. Çünkü çağrı merkezleri stresli ve yoğun tempolu çalışma gerektiren bir iş doğasına sahiptir. Buradan hareketle bu araştırmada, çağrı merkezi çalışanlarının motivasyonlarını olumlu veya olumsuz yönde etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma çerçevesinde birbirinden farklı yapılanma ve çalışma prensibine sahip A ve B çağrı merkezinden 25 kişi ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, nicel içerik analizi çerçevesinde SPSS 18 programı ile değerlendirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK MOTİVASYON UYGULAMALARI - NİCEL BİR İÇERİK ANALİZİ}, volume={3}, number={175–195}, publisher={Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi}, author={Hatice BAYSAL BAYSAL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Hatice BAYSAL BAYSAL. (2020). ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK MOTİVASYON UYGULAMALARI - NİCEL BİR İÇERİK ANALİZİ (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hatice BAYSAL BAYSAL. ÇAĞRI MERKEZİ ÇALIŞANLARINA YÖNELİK MOTİVASYON UYGULAMALARI - NİCEL BİR İÇERİK ANALİZİ. no. 175–195, Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 2020.