Izmir Democracy University Social Sciences Journal

Izmir Democracy University Social Sciences Journal

TÜKETİCİ BOYKOTU VE TÜKETİCİLERİN BOYKOT KATILIMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yazarlar: Selin BALABAN, Serap YÜCEL

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 191 - 212

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Boykot,Tüketici,Etik,Etnosentrizm,Politika

Özet: Tüketici boykotu kavramı, tüketiciyi etkileyen herhangi bir probleme atıfta bulunarak, bu problemin ortaya çıkmasına neden olan işletmeyi etkileme çabaları olarak tanımlanmaktadır. Söz konusu bu çabalar ise ilgili işletme ürününün satın alınmasına engel teşkil eden tüketici hâkimiyetinin toplu bir uygulaması olarak tezahür etmektedir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin boykot katılımlarını etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda “Menşei Ülke ve Etnosentrizm”, “Etik ve Ahlâki Nedenler”, “Sosyal ve Kültürel Nedenler” ve “Politik Nedenler” olmak üzere dört temel faktör tespit edilmiş ve bu faktörlerin kendi aralarında güçlü ve pozitif yönlü ilişkileri olduğu ortaya çıkartılmıştır. Ayrıca ilgili faktörlerin cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu ve eğitim seviyesi değişkenleri itibariyle farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={TÜKETİCİ BOYKOTU VE TÜKETİCİLERİN BOYKOT KATILIMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER}, volume={2}, number={191–212}, publisher={Izmir Democracy University Social Sciences Journal}, author={Selin BALABAN,Serap YÜCEL}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Selin BALABAN,Serap YÜCEL. (2019). TÜKETİCİ BOYKOTU VE TÜKETİCİLERİN BOYKOT KATILIMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER (Vol. 2). Vol. 2. Izmir Democracy University Social Sciences Journal.
MLA
KOPYALA
Selin BALABAN,Serap YÜCEL. TÜKETİCİ BOYKOTU VE TÜKETİCİLERİN BOYKOT KATILIMLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER. no. 191–212, Izmir Democracy University Social Sciences Journal, 2019.