Istanbul Business Research

Istanbul Business Research

Tüketicilerin Sosyal Ağlarda Markalarla Bağ Kurması Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimlerini Nasıl Etkiliyor?

Yazarlar: Nahit Erdem KÖKER, Deniz MADEN, Özgür KÖSEOĞLU

Cilt 48 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 284 - 312

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Social networks,Consumer engagement,Electronic word of mouth communication (e-WOM)

Özet: As social networks became an indispensable part of daily life, brands increased their contact with consumers on these platforms in order to improve consumer engagement. As a result, consumers started to generate and share more content about brands that led to an increase in electronic word of mouth (e-WOM) messages. Such a change in the brand communication process points out the importance of the relationship between consumer engagement on social networks and e-WOM communication. This research aims to assess the effects of consumer engagement on social networks on e-WOM communication. Results indicate that consumers’ engagement with a brand on social networks has a significantly positive effect on e-WOM credibility, e-WOM effect, and e-WOM attitude. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Tüketicilerin Sosyal Ağlarda Markalarla Bağ Kurması Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimlerini Nasıl Etkiliyor?}, volume={48}, number={2}, publisher={Istanbul Business Research}, author={Nahit Erdem KÖKER,Deniz MADEN,Özgür KÖSEOĞLU}, year={2019}, pages={284–312} }
APA
KOPYALA
Nahit Erdem KÖKER,Deniz MADEN,Özgür KÖSEOĞLU. (2019). Tüketicilerin Sosyal Ağlarda Markalarla Bağ Kurması Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimlerini Nasıl Etkiliyor? (Vol. 48, pp. 284–312). Vol. 48, pp. 284–312. Istanbul Business Research.
MLA
KOPYALA
Nahit Erdem KÖKER,Deniz MADEN,Özgür KÖSEOĞLU. Tüketicilerin Sosyal Ağlarda Markalarla Bağ Kurması Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimlerini Nasıl Etkiliyor? no. 2, Istanbul Business Research, 2019, pp. 284–312.