Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Döndü ÇINAR, Bora GÖKTAŞ
Konular:Mühendislik, Ziraat
Anahtar Kelimeler:Organik tarım,Pazarlama,Organik tarım pazarlama
Özet: Organik tarım tüm dünyayı ilgilendiren ve birçok sağlık sorunlarının önüne geçen önemli tarımsal bir araçtır. Geçmişten günümüze önemini korumaya çalışan ancak besin açısından yeterli üretimin yapılması zor olan bir süreci kapsar. Hızlı nüfus artışına cevap verebilecek hızlı üretim organik tarımda söz konusu değildir. Bundan dolayı birçok kimyasal girdiler kullanılarak bunun önüne geçilmeye çalışılsa da bu durumda çevre ve insan sağlığı açısından büyük tehditler oluşturmaktadır ve organik tarım söz konusu olmamaktadır. Kimyasal girdiler kullanılarak birim alandan alınan ürün miktarı da arttırılmaya çalışılmakta, böylece nüfusun besin ihtiyacının büyük miktarı karşılanabilmektedir. Ancak bunu yaparken doğanın dengesinde bozulmalar meydana geleceğini göz ardı etmememiz gerekmektedir. İlerleyen zamanlarda üreticilerde ve tüketicilerde sağlık ve güvenli gıdalar tüketmek istemeleri, organik tarıma olan duyarlılığın artması sonucu organik tarım ürünleri üretilmeye başlanmış, ülkemizde ve dış ülkelerden belirli ürünlerde talep artışları olmuştur. Buna paralel olarak da organik tarım ürünlerinin pazarlanmasına yönelik çalışmalarda artış meydana gelmiştir. Bu çalışmada; Türkiye’ de organik tarım ürünlerinin pazarlanması konusunda yapılmış çalışmalar ve organik tarımın geçmişten günümüze nasıl bir yol izlediği üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede organik tarım sistemi başlığı altında organik tarımın tanımına, organik tarımın tarihi gelişimine, faydalarına, dezavantajlarına, amaçlarına, pazarlama kavramına ve tarihi gelişimine yer verilmiştir.