Academic Knowledge

Academic Knowledge

Tüketim Olgusu ve Tüketimin bir Konu Olarak İngilizce Dili Sınıflarına Dahil Edilmesi

Yazarlar: ["Elif KEMALOĞLU ER"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.5281/zenodo.7496267

Anahtar Kelimeler:Tüketim,İngilizce dil öğretimi,İçerik ve dilin entegre edildiği öğrenim,Eleştirel düşünme,Proje tabanlı öğrenme,İngilizce dil öğretiminde ekolojik öğretim ve öğrenim,Consumption,English language teaching,Content and language integrated learning,Critical reflection,Project-based learning,Ecological teaching and learning in ELT

Özet: İçerik ve dilin entegre edildiği İngilizce dili öğretiminde öğrenicilerin sosyolojik ve çevresel konularda farkındalığının yükseltilmesi önem arz etmektedir zira bu türden pedagojik eylemler öğrenicilere anlamlı ve amaçlı içerikler sunmakta ve onların hayatları ve eylemleri hakkında eleştirel düşünmelerini, iletişim kurmalarını ve bireysel ve/veya kolektif ürünler üretmelerini sağlamaktadır. Tüketim de öğrenicilerin tabi olması gereken konulardan biridir çünkü tüketim günümüz dünyasında salt gereksinim giderilmesini aşan çoklu anlamlar üstlenmektedir ve bizi eylemlerimizle ilgili olarak sorumlu hissettirmektedir. Bu makale tüketim olgusunu i) işaretler ve semboller, ii) arzular, iii) benlik duygusu, iv) çevre açılarından analiz etmekte ve bu çok boyutlu kavramın İngilizce dil öğretimine entegre edilmesi ile ilgili tavsiyeler ortaya koymaktadır. Makalede İngilizce dil sınıflarında öğrencilerin mal ve hizmet pazarlamasıyla iç içe geçmiş işaret ve sembollerle ilgili farkındalığının arttırılması önerilmiştir. Ayrıca aşırı tüketimin psikolojik ve ekolojik etkilerinin İngilizce derslerinde eleştirel biçimde sorgulanması ve tartışılması da tavsiye edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA