Turkophone

Turkophone

TÜRKÇE’NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEDE WEB RADYO VE PODCAST UYGULAMALARI

Yazarlar: Osman COŞKUN, Murat DEMİRKAN

Cilt 3 , Sayı 1 , 2016 , Sayfalar 35 - 56

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Podcast,Web radyo,Türkçe‟nin yabancı dil olarak ögretimi,Dinleme

Özet: Web radyo, internet bağlantısı sayesinde anlık olarak yayın yapan medya ortamlarından biridir. Web radyolar, podcast dosyaları sayesinde önceden kaydedilmiş dijital ses ve görüntü dosyalarını da ihtiva eder. Söz konusu dosyalar, çeşitli programlar vasıtasıyla bilgisayar, tablet, cep telefonu ve akıllı telefonlara kaydedilebilir. Podcast aracılığıyla yapılan dinleme etkinlikleri, dinlediğini anlama becerisini geliştirmeye katkı sağladığı gibi güncel yayınlara yer vermesi, kültürel öğeleri barındırması ve gerçek hayattan seçilmiş olması dolayısıyla dil öğretimine katkı sağlar. Günümüzün yeni neslin gündelik hayatında bilgisayar, MP3 Oynatıcı, tablet, akıllı telefonları çok yaygın bir şekilde kullanmaktadır. Bu iletişim araçlarını kullanırken web 2.0 kolaylığından faydalanıp sosyal medya, blog, interaktif sözlükler, web sayfaları ve podcast (cep radyosu) uygulamalarını hiç zorlanmadan kullanarak bilgiye ulaşıp, bilgiyi ve becerilerini bu kanallarla yayabiliyorlar. Podcast uygulamalarının tarihçesine göz atarken, 90‟ların sonu ile 2000‟li yılların başlarındaki bilgisayar ve internet teknolojilerinin eğitim alanında yoğun olarak kullanıldığı bir dönem olduğuna vurgu yapmak gerekir. Podcast uygulaması temelde Web 2.0 internet sitelerinin ve RSS gibi yeni teknolojilerin yaygınlaşmayla ortaya çıkmıştır. Birçok değişik alana hizmet veren uygulama, hiç kuşkusuz eğitimde de çok faydalı bir araç olarak varlığını sürdürmektedir. Zamandan tasarruf etmek amacıyla “uzaktan eğitim” kapsamında kullanılan podcast uygulamaları, dil eğitiminde kullanılan podcast‟ler ile kesinlikle karıştırılmamalıdır. Yabancı dil eğitiminde becerileri geliştirmeye yönelik podcast etkinlikleri doğrudan dersin amacına uygun, dil öğretim ilkelerine göre hazırlanır. Çalışma boyunca podcaslerin uygulama süreçleri teknik ve pedagojik bakımdan incelenecektir. Podcast destekli uygulama örnekleri sunularak bu tür faaliyetlerin Türkçe‟nin yabancı dil olarak öğretimine ne tür katkıları olabileceği konusu irdelenecektir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={TÜRKÇE’NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEDE WEB RADYO VE PODCAST UYGULAMALARI}, volume={3}, number={1}, publisher={Turkophone}, author={Osman COŞKUN,Murat DEMİRKAN}, year={2016}, pages={35–56} }
APA
KOPYALA
Osman COŞKUN,Murat DEMİRKAN. (2016). TÜRKÇE’NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEDE WEB RADYO VE PODCAST UYGULAMALARI (Vol. 3, pp. 35–56). Vol. 3, pp. 35–56. Turkophone.
MLA
KOPYALA
Osman COŞKUN,Murat DEMİRKAN. TÜRKÇE’NİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİNLEME BECERİSİNİ GELİŞTİRMEDE WEB RADYO VE PODCAST UYGULAMALARI. no. 1, Turkophone, 2016, pp. 35–56.