Anatolian Journal of Emergency Medicine
Yazarlar: ["Necmi BAYKAN", "Şule YAKAR", "Funda İPEKTEN"]
Konular:-
DOI:10.54996/anatolianjem.1035378
Anahtar Kelimeler:Pandemi,Acil servis,Tekrarlayan başvuru
Özet: Amaç: Taburculuk sonrası 72 saat içerisinde acil servise yapılan tekrarlayan başvuruların bakım kalitesi ile ilişkili olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada pandemi sürecinde acil servise geriatrik hastalar tarafından yapılan tekrarlayan başvuruların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Ocak 2019-Haziran 2020 tarihleri arasında Nevşehir Devlet Hastanesi’ne yapılan 65 yaş üstü hasta başvurularına ait sistem kayıtları retrospektif olarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Hastaların demografik özellikleri, acil servise yapılan başvuru sayılarının aylık dağılımı yıllara göre incelenmiştir. Tekrar başvuru saatleri 0-24, 24-48 ve 48-72. saat aralıkları olarak gruplandırılmış, aylara ve yıllara göre dağılımı değerlendirilmiştir. Pandemi sürecinin bu dağılıma etkisi incelenmiştir. Sonuç: Pandemi sürecinin etkileri göz önünde bulundurularak acil servise tekrarlayan başvurularla ilişkili faktörler ele alınıp bakım kalitesinin arttırılması ve acil servis kalabalığının azaltılmasına yönelik çözümler üretilmelidir.