Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi

Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi

Türkçe Twitter Verilerinden Duygu Analizi Yapılırken Sınıflandırıcıların Karşılaştırılması

Yazarlar: Enes KUMAŞ

Cilt 2 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 1 - 5

Konular:Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri

Anahtar Kelimeler:Sosyal medya analizi,Veri madenciliği,Metin madenciliği,Duygu analizi

Özet: Günümüzde sosyal medya kullanımında hızlı bir artış yaşanmaktadır. İnsanların sosyal medya platformlarında yaptığı paylaşımlar ile yüksek miktarda veriler oluşmaya başlamıştır. Bu veriler bizlere kişiler, ürünler, firmalar ve daha birçok alanda bilgi sağlamaktadır. Artan veri miktarı ile birlikte verilerin işlenip analiz edildiği çeşitli çalışma alanları ortaya çıkmıştır. Duygu analizi bu çalışma alanlarından biridir. Duygu analizi bir kişinin ya da metinin belirli bir konuya yönelik tutumunun olumlu, olumsuz ya da tarafsız olarak sınıflandırılma sürecidir. Bu çalışmada da sosyal medya platformu olarak Twitter kullanılmıştır. Türkçe Twitter verileri kullanılarak duygu analizi yapılmıştır. Twitter verilerine metin madenciliği yöntemleri uygulanarak veriler analiz edilmiştir ve çeşitli sınıflandırma algoritmaları kullanılarak pozitif ve negatif olarak sınıflandırılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Türkçe Twitter Verilerinden Duygu Analizi Yapılırken Sınıflandırıcıların Karşılaştırılması}, volume={2}, number={1–5}, publisher={Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi}, author={Enes KUMAŞ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Enes KUMAŞ. (2021). Türkçe Twitter Verilerinden Duygu Analizi Yapılırken Sınıflandırıcıların Karşılaştırılması (Vol. 2). Vol. 2. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Enes KUMAŞ. Türkçe Twitter Verilerinden Duygu Analizi Yapılırken Sınıflandırıcıların Karşılaştırılması. no. 1–5, Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi, 2021.