Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Bilişim Dergisi
Yazarlar: Enes KUMAŞ
Konular:Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri
Anahtar Kelimeler:Sosyal medya analizi,Veri madenciliği,Metin madenciliği,Duygu analizi
Özet: Günümüzde sosyal medya kullanımında hızlı bir artış yaşanmaktadır. İnsanların sosyal medya platformlarında yaptığı paylaşımlar ile yüksek miktarda veriler oluşmaya başlamıştır. Bu veriler bizlere kişiler, ürünler, firmalar ve daha birçok alanda bilgi sağlamaktadır. Artan veri miktarı ile birlikte verilerin işlenip analiz edildiği çeşitli çalışma alanları ortaya çıkmıştır. Duygu analizi bu çalışma alanlarından biridir. Duygu analizi bir kişinin ya da metinin belirli bir konuya yönelik tutumunun olumlu, olumsuz ya da tarafsız olarak sınıflandırılma sürecidir. Bu çalışmada da sosyal medya platformu olarak Twitter kullanılmıştır. Türkçe Twitter verileri kullanılarak duygu analizi yapılmıştır. Twitter verilerine metin madenciliği yöntemleri uygulanarak veriler analiz edilmiştir ve çeşitli sınıflandırma algoritmaları kullanılarak pozitif ve negatif olarak sınıflandırılmıştır.