Zeki Sistemler Teori ve Uygulamaları Dergisi

Zeki Sistemler Teori ve Uygulamaları Dergisi

Tek Görüntü Süper Çözünürlük Uygulamaları İçin Görsel Kaliteyi İyileştirmeye Yönelik Yeni Bir Yaklaşım

Yazarlar: ["Fatih Mehmet ŞENALP"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.38016/jista.1183882

Anahtar Kelimeler:Süper çözünürlük,Derin öğrenme,Görüntü kalite metrikleri,Yeni eğitim veri seti

Özet: Tek görüntü süper çözünürlük problemi, literatürde çeşitli derin öğrenme tabanlı teknikler kullanılarak kapsamlı çalışmalar yapılmıştır. Derin evrişimli ağlar tabanlı süper çözünürlük, çok sayıda pratik uygulama ile beraber hızla büyüyen bir ilgi alanı haline gelmiştir. Bununla birlikte derin öğrenme tabanlı ilk çalışmalar evrişimli sinir ağları tabanlı olup, tepe sinyal gürültü oranı odaklı çalışmalardır. Son yıllardaki çekişmeli üretici ağlar tabanlı geliştirilen modeller sayesinde görsel kaliteyi artırmak esas amaç olarak belirlenmiştir; fakat bu durum görüntü kalite metrikleri incelendiğinde görülmemektedir. Bu çalışmada ise ağın eğitimi sırasında kullanılan ağ kaybı için hem ortalama kare hata hem de algısal kayıp değerlerinden faydalanılmıştır. Ayrıca, üç farklı eğitim veri setinin birleşimi yeni bir eğitim veri seti olarak kullanılmıştır. Bu etmenlerin sonucunda hem görsel kalite artırılmış hem de görüntü kalite metrik değerlerinde ciddi bir artış yakalanmıştır. Ek olarak, yığın normalleştirme katmanları ağ mimarisine dahil edilmemiş ve bağlantı atlama tekniği kullanılarak derin ağ mimarisinin eğitim hızı artırılmıştır. Önerilen modelin başarı performansı literatürde yer alan önemli modeller ile karşılaştırılmıştır. Burada, tepe sinyal gürültü oranı ve yapısal benzerlik indeksi değerleri literatürde yaygın kullanılan üç farklı test veri seti için ayrı ayrı hesaplanmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde önerilen modelin diğer modellere göre daha başarılı olduğu ve daha kaliteli görüntüler oluşturduğu görülmektedir. Tüm bulgular değerlendirildiğinde önerilen modelin diğer modellere kıyasla hem başarı hem de eğitim hızı bakımından daha verimli bir model olduğu görülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA