Bilgi Yönetimi

Bilgi Yönetimi

Covid-19 Küresel Pandemisinde Kütüphane Hizmetlerini Yeniden Düşünmek

Yazarlar: ["Olabisi ADESİNA", "Tunde Toyese OYEDOKUN", "Zainab AMBALİ", "Laaro DOLAPO MEDİNAT"]

Cilt - , Sayı Cilt: 5 Sayı: 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33721/by.1126938

Anahtar Kelimeler:Kütüphane Hizmetleri,Kütüphane Kapatma,Koronavirüs

Özet: Kütüphaneciler açısından Covid-19 süreci kütüphanelerin olağanüstü durumlarda nasıl hizmet verebileceğine dair önemli bir öğrenme süreci oldu. Salgın sayesinde kütüphanelerin –bazı insanların düşündüğü gibi- kullanılmayan, modası geçmiş yerler olmadığı anlaşıldı. İnsanların bu süreçte sağlıklı ve güvende kalabilmek için konuyla ilgili güvenilir ve derlenmiş bilgiye ihtiyaç duymasıyla kütüphanelerin önemi bir kez daha anlaşıldı. Salgın dönemi boyunca, kütüphanelerin kullanıcılara sunduğu bilimsel ve dolayısıyla kanıtlanmış bilgiler olmasaydı birçok insan virüse karşı tamamen savunmasız olarak kalacaktı. Bu makalede Covid-19 salgını sürecinde kütüphaneler tarafından sunulan yeni ve yenilikçi hizmetler değerlendirilecektir. Çalışma kapsamında yapılan literatür değerlendirmesi sonucunda salgına ve kısıtlamlara rağmen, kütüphanelerin sundukları hizmetlere dijital teknolojileri entegre ederek bir şekilde hizmette sürekliliği sağladığı görülmüştür. Bu durum kütüphanelerde yenilikçi hizmetlerin kolaylıkla tanıtılmasına, bu da çevrimiçi kullanıcıların sayısının günden güne artmasına imkan vermiştir. Tüm bu süreçten sonra kütüphane web siteleri kullanıcılar için bilimsel ve kanıtlanmış bilgiye erişim sağladıkları yerler haline gelmiştir. Bu nedenle kütüphaneler açılmasına rağmen, kullanıcıların hala çevrimçi servislere yönelik taleplerinin devam ettiği görülmüştür.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA