Bilgi Yönetimi

Bilgi Yönetimi

The Visionary Pros of Artificial Intelligence in Museum Education

Yazarlar: dr.ayşe İLHAN, Aslı Asiye ASLAN

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 149 - 162

Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası

DOI:10.33721/by.908020

Anahtar Kelimeler:Müze Eğitimi,Müze Çalışmaları,Yapay Zeka,Yeni Nesil Müzeler

Özet: Müzelerin ayakta kalmasını sağlayan yalnızca sergilenen nesnelerinin çeşitliliği değil bu nesnelere ilişkin bilginin aktarılmasında kullanılan yöntemlerdir. Bu yöntemlerde amaç, müze eserlerinin geleceğe doğru ve etkili biçimde aktarılmasıdır. Müzeler çok sayıda kültürel değere ev sahipliği yaparken aynı zamanda bu değerler hakkında bilgi aktarım yöntemlerini nitelikli ve evrensel hale getirmeyi hedeflemektedirler. Yirmibirinci yüzyılın müze ziyaretçi profilinin algısının teknolojiyle şekillenmiş olması sebebiyle müze deneyimine dair beklentisi de artmıştır. Çağdaş müzecilik anlayışıyla birlikte gelişen ve ziyaretçilere yaşam boyu öğrenme deneyimi sağlayan müze eğitimi alanı, bilgi aktarımı konusunda önemli bir role sahiptir. Bu yüzden gelişen teknolojilerin müze eğitiminde kullanılması, müze ziyaretçileri için yararlı olabilir. Bu çalışma, yirmibirinci yüzyılın en önemli teknolojik gelişmesi olduğu düşünülen yapay zekânın müze eğitimi alanında kullanılması ve bu doğrultuda sergi nesnelerine ilişkin bilginin en etkili biçimde aktarılmasını hedefleyen yeni bir yöntem önerisi sunmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={The Visionary Pros of Artificial Intelligence in Museum Education}, volume={4}, number={149–162}, publisher={Bilgi Yönetimi}, author={dr.ayşe İLHAN,Aslı Asiye ASLAN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
dr.ayşe İLHAN,Aslı Asiye ASLAN. (2021). The Visionary Pros of Artificial Intelligence in Museum Education (Vol. 4). Vol. 4. Bilgi Yönetimi.
MLA
KOPYALA
dr.ayşe İLHAN,Aslı Asiye ASLAN. The Visionary Pros of Artificial Intelligence in Museum Education. no. 149–162, Bilgi Yönetimi, 2021.