Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları: Azerbaycan Türkiye Örneği

Yazarlar: Sahıl NAGHIZADA, Yalçın KIRDAR

Cilt 8 , Sayı 1 , 2021 , Sayfalar 113 - 132

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Marka,Pazarlama,Uluslararası Pazarlama,Müşteri Memnuniyeti

Özet: Günümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazla olması ve rekabetin her geçen gün artmasından dolayı pazarlamacıların müşterilerini elde tutması zorlaşmaktadır. Pazarlamacıların müşterilerini memnun etmek için yeni stratejiler bulmakla beraber, firmalarının kârlarını artırma amaçlı uluslararası pazarlara girmeyi hedefledikleri görülmektedir. Bu çalışma, tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yer alan çalışma grubunu, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan Hazar Üniversitesi ve Türkiye’deki İstanbul Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından seçilen 181’i kadın, 99’u erkek olmak üzere toplam 280 öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan çalışmanın sonucunda ankete katılan öğrencilerin, LC Waikiki ve Zara markasını tercih etme nedenlerinin iki ülkeye göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları: Azerbaycan Türkiye Örneği}, volume={8}, number={113–132}, publisher={Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi}, author={Sahıl NAGHIZADA,Yalçın KIRDAR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Sahıl NAGHIZADA,Yalçın KIRDAR. (2021). Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları: Azerbaycan Türkiye Örneği (Vol. 8). Vol. 8. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sahıl NAGHIZADA,Yalçın KIRDAR. Kültürlerarası Pazarlama İletişimi Farklılıkları: Azerbaycan Türkiye Örneği. no. 113–132, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2021.