Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
Yazarlar: Sahıl NAGHIZADA, Yalçın KIRDAR
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Marka,Pazarlama,Uluslararası Pazarlama,Müşteri Memnuniyeti
Özet: Günümüz piyasasında ürün çeşitliliğinin fazla olması ve rekabetin her geçen gün artmasından dolayı pazarlamacıların müşterilerini elde tutması zorlaşmaktadır. Pazarlamacıların müşterilerini memnun etmek için yeni stratejiler bulmakla beraber, firmalarının kârlarını artırma amaçlı uluslararası pazarlara girmeyi hedefledikleri görülmektedir. Bu çalışma, tarama yönteminin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada yer alan çalışma grubunu, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan Hazar Üniversitesi ve Türkiye’deki İstanbul Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde eğitim gören, 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından seçilen 181’i kadın, 99’u erkek olmak üzere toplam 280 öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan çalışmanın sonucunda ankete katılan öğrencilerin, LC Waikiki ve Zara markasını tercih etme nedenlerinin iki ülkeye göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.