Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Duyusal Markalamanın Marka Sadakati Üzerindeki Rolü

Yazarlar: Nurhan BABÜR TOSUN, Kamile ELMASOĞLU

Cilt 2 , Sayı 1 , 2015 , Sayfalar 91 - 111

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Marka,Duyu,Markalama,Duyusal Markalama,Marka Sadakati

Özet: Özet Bu çalışmada, günümüzde zorlu pazar yapısı altında pek çok işletmenin tüketicilerde marka sadakati oluşumu sağlamak amacıyla uygulamaya başladığı duyusal markalama stratejisinin etkin olup olmadığı incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilk aşamada, duyusal yolla markalama yaptığı düşünülen markaları saptamak için odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Coca Coca, Nutella ve Nescafebaşarılı duyusal markalama yapan markalar olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonraki aşamasında ise, Ankara, Gazi ve Hacettepe Üniversitesi öğrencileri arasından bu markaları iyi tanıyan ve kullanan kişilerden seçilmiş katılımcılara, duyusal markalamanın sadakat üzerindeki etkisini saptamaya yönelik anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, duyusal markalamanın marka sadakati üzerinde pozitif yönde bir etkide bulunduğu ortaya çıkarılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Duyusal Markalamanın Marka Sadakati Üzerindeki Rolü}, volume={2}, number={1}, publisher={Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi}, author={Nurhan BABÜR TOSUN,Kamile ELMASOĞLU}, year={2015}, pages={91–111} }
APA
KOPYALA
Nurhan BABÜR TOSUN,Kamile ELMASOĞLU. (2015). Duyusal Markalamanın Marka Sadakati Üzerindeki Rolü (Vol. 2, pp. 91–111). Vol. 2, pp. 91–111. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nurhan BABÜR TOSUN,Kamile ELMASOĞLU. Duyusal Markalamanın Marka Sadakati Üzerindeki Rolü. no. 1, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2015, pp. 91–111.