Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme

Yazarlar: Emine Şardağı, R. Ayhan Yılmaz

Cilt 4 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 88 - 133

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Anlatı kuramı,Anlatı Analizi,Reklam,Allianz Sigorta

Özet: Anlatılar insanların birbiriyle iletişim kurmasında ve iknada etkili olan araçlardan biri olarak görülmektedir. Günümüzde reklamlarda bu unsur yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Doğrudan bir ürün/ hizmet satışı gerçekleştirmek yerine bunu anlatı formatında bir reklamın içerisine yerleştirdiğinde tüketicinin mesaja karşı koyma direnci daha azalmaktadır. Çalışmanın amacı; anlatı kuramının reklamda nasıl oluşturulduğunu, anlatının kronoloji- nedensellik ve ahenk -uygunluk bakımından nasıl yapılandırıldığını göstermeye çalışmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan anlatı analizi kullanılmıştır. Bu kapsamda son dönemlerde televizyonlarda sıklıkla yayınlanan ve üzerinde konuşulan reklamlardan biri olan #Allianz Seninle isimli reklam filmi incelenmiştir. Çalışmada reklamda sunulan değer ve özelliklerin doğrudan gösterilmek yerine küçük göstergeler ve hikâyenin içerisine yerleştirilerek verilmeye çalışılmasının önemi aktarılmaya çalışılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme}, volume={4}, number={2}, publisher={Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi}, author={Emine Şardağı,R. Ayhan Yılmaz}, year={2017}, pages={88–133} }
APA
KOPYALA
Emine Şardağı,R. Ayhan Yılmaz. (2017). Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme (Vol. 4, pp. 88–133). Vol. 4, pp. 88–133. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emine Şardağı,R. Ayhan Yılmaz. Anlatı Kuramı ve Reklamda Kullanımı: Anlatı Analizi Çerçevesinde Bir İnceleme. no. 2, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2017, pp. 88–133.