Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Ülke Orijininin Kurumsal Kültüre Yansıması, Kurum İçi İletişim ve İnsan Kaynakları Uygulamaları: Ikea Örneği

Yazarlar: Elif SUNGUR

Cilt 5 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 109 - 133

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Kurumsal kültür,Ülke orijini,IKEA

Özet: Bir toplum içinde doğup gelişen kurumlara o toplumun kültürel öğeleri etki eder, kurumun kültürü içinde oluştuğu toplumun bir alt kültürüdür. Bu nedenle kurumların ülke orijinleri, kurum kültürleri üzerinde etkilidir. Kurum kültürü, çalışanlar tarafından paylaşılan; kurumun var oluş nedenini, iş yapma biçimlerini, hakim değerlerini, inançlarını içeren, çevresi ile iletişiminde kurumun rotasını çizen bir sistemdir. Kurum kültürüne çalışanların uyumunun sağlanması iyi iş sonuçlarının elde edilmesi açısından önemlidir. Kurum kültürünü etkileyen ülke orijini kavramının tarifi küreselleşme nedeniyle oldukça zorlaşmıştır. Küresel pazardaki aktörlerin çokluğu nedeniyle, çalışanlar için bütün dünya bir  iş yerine dönüşmüştür. Ülke orijini konusuna yakından bakıldığında,  “yeni İsveçlilik” denilebilecek bir kavramla karşılaşılır.  İsveçlilik nedir? İsveç coğrafi olarak bildiğimiz dünyanın biraz dışındadır,   eski bir sanayidir ve uzaklığı dezavantajıdır. Ancak çağın yeni iletişim teknolojileri ile bunları avantaja dönüştürmektedir, değişik sektörlerde bir çok markanın “İsveçli” olduğu fark edilmektedir. Scania, Volvo, Ericcson, Oriflame, IKEA bunlardan birkaçıdır. IKEA markası, perakende sektöründe “İsveçli” marka kimliği ve kurum kültürü ile yer almaktadır. IKEA iş fikri ve başarı kriterleri İsveç ulusal kültürüne dayandırılmıştır. IKEA başlangıçtan beri aynı kalan başarı kriterleri ve farklı pazarlarda tekrarladığı “tek, biricik “tarzı ile farklılaşmaktadır. Makalede, IKEA iş fikrinin dayandırıldığı İsveç ulusal kültürünün özelliklerinin kurum kültürüne ve insan kaynakları yönetimi uygulamalarına yansımaları IKEA İstanbul Ümraniye mağazasında   yapılan bir dizi niteliksel ve niceliksel araştırma sonuçları irdelenerek gösterilecektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Ülke Orijininin Kurumsal Kültüre Yansıması, Kurum İçi İletişim ve İnsan Kaynakları Uygulamaları: Ikea Örneği}, volume={5}, number={2}, publisher={Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi}, author={Elif SUNGUR}, year={2018}, pages={109–133} }
APA
KOPYALA
Elif SUNGUR. (2018). Ülke Orijininin Kurumsal Kültüre Yansıması, Kurum İçi İletişim ve İnsan Kaynakları Uygulamaları: Ikea Örneği (Vol. 5, pp. 109–133). Vol. 5, pp. 109–133. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Elif SUNGUR. Ülke Orijininin Kurumsal Kültüre Yansıması, Kurum İçi İletişim ve İnsan Kaynakları Uygulamaları: Ikea Örneği. no. 2, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2018, pp. 109–33.