Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Tüketim Kültürü Bağlamında Bireyin Sosyal Kimlik İnşası Üzerine Bir Araştırma: Marka Toplulukları

Yazarlar: Cem GÜLCAN, Tuba ÇEVİK ERGİN

Cilt 7 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 30 - 48

Konular:Sosyal, İletişim

Anahtar Kelimeler:Sosyal Kimlik,Topluluk,Marka Topluluğu,Tüketim Toplumu,Vosvos

Özet: Bireyler tarihin her döneminde topluluklara ve toplulukların sağladığı imkânlara muhtaç olmuşlardır. Bu muhtaçlık durumu sebebiyle insanoğlu, fiziksel varlığını ancak sosyal olarak var olabildiği sürece devam ettirebilmiştir. Tarih boyunca günlük yaşamda değişen her şey gibi bireyin sosyal benliği de değişip dönüşmüştür. Dünden bugüne Dünya, üretim temelli bir yapıdan tüketim temelli bir yapıya evrilmiştir. İnsanoğlu ilk çağlarda kendisini, üretim özellikleri üzerinden kimliklendirirken günümüzde bu eylemi “tüketim” üzerinden gerçekleştirmektedir. Tüketim kültürü, hemen her olgu gibi toplulukları da çepeçevre sarmıştır. Toplulukların nitelikleri bu denli dönüşmesine rağmen bireylerin kimliği üzerindeki etkileri halen çok baskındır. Sosyal Kimlik, Henri Tajfel ve John Turner tarafından 1970’li yıllarda kavramsal çerçevesi çizilmiş olan bir teori olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın konusu, tüketim toplumunun günlük yaşama kattığı, postmodern topluluklardan olan marka topluluklarının, bireylerin sosyal kimliklerine olan etkilerinin ve bu etkilerin boyutlarının araştırılmasıdır. Bu kapsamda, “Vosvos” olarak bilinen “Volkswagen Beetle” otomobilinin hayranlarının oluşturduğu, Vosvos marka topluluğu ile odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Tüketim Kültürü Bağlamında Bireyin Sosyal Kimlik İnşası Üzerine Bir Araştırma: Marka Toplulukları}, volume={7}, number={30–48}, publisher={Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi}, author={Cem GÜLCAN,Tuba ÇEVİK ERGİN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Cem GÜLCAN,Tuba ÇEVİK ERGİN. (2020). Tüketim Kültürü Bağlamında Bireyin Sosyal Kimlik İnşası Üzerine Bir Araştırma: Marka Toplulukları (Vol. 7). Vol. 7. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cem GÜLCAN,Tuba ÇEVİK ERGİN. Tüketim Kültürü Bağlamında Bireyin Sosyal Kimlik İnşası Üzerine Bir Araştırma: Marka Toplulukları. no. 30–48, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2020.