Journal of Educational Technology and Online Learning
Yazarlar: Ufuk Taylan
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.31681/jetol.376754
Anahtar Kelimeler:Yabancı dil eğitimi,Web 2.0 teknolojisi,Video eğitim,Voscreen,İngilizce öğretimi,Video eğitim
Özet: Okullarımızda verilen yabancı dil eğitimi öğrencilerin yabancı dil seviyesini istenen düzeye ulaştıramamaktadır. Yabancı dil eğitimine yardımcı araçları derslerde ve okul dışında kullanılmasını sağlayarak öğrencilerin yabancı dil seviyelerini yukarıya taşıyabiliriz. Bu çalışmada yabancı dil dinleme becerisinin geliştirilmesi için kullanılan VoScreen web ve mobil uygulaması tanıtılmıştır. VoScreen yabancı dil eğitimine yeni bir yaklaşım getirerek yabancı dil eğitiminin ilgi çekici olmasını sağlamaktadır. Kısa videolardan oluşan VoScreen uygulaması öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmede yardımcı olabilir. VoScreen puana dayalı bir sıralama sistemi oluşturarak öğrencilerde yarışma hissi oluşturmaktadır. VoScreen öğrencilerin yabancı dil derslerine olan tutumlarını olumlu yönde geliştirmelerini sağlayabilir ve öğrencilerin yabancı dil seviyelerini istenen düzeye ulaştırmakta yardımcı olabilir.