Sağlık Akademisi Kastamonu

Sağlık Akademisi Kastamonu

FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL AKTİVİTE DÜZEYLERİ İLE SAĞLIKLI YAŞAM BİÇİMİ DAVRANIŞLARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ

Yazarlar: ["Menekşe ŞAFAK", "Zülal (YILMAZ) BEKAR", "Zeliha BAŞKURT", "Ferdi BAŞKURT"]

Cilt - , Sayı Cilt: 7 Sayı: 3 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.25279/sak.550984

Anahtar Kelimeler:Fizyoterapi Öğrencileri,Sağlıklı Yaşam Davranışı,Fiziksel Aktivite

Özet: Giriş: Çalışmanın amacı, Süleyman Demirel Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının belirlenmesi ve ilişkilendirilmesidir. Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya Süleyman Demirel Üniversitesi’nde öğrenim gören toplam 220 (kadın:149, erkek:71 ) fizyoterapi öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerini belirlemede “Uluslararası Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi” (inaktif, minimum aktif ve aktif olarak MET yöntemiyle belirlenmiştir) kısa formu kullanılırken, sağlıklı yaşam davranışlarının belirlenmesinde “Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II” kullanılmıştır. Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği alt parametreleri; sağlık sorumluluğu (SS), fiziksel aktivite (FA), beslenme (B), manevi gelişim (MG), kişilerarası ilişkiler (Kİ), stres yönetimi (SY) olarak belirlenmiştir. Bulgular: İstatiksel analizde tüm veriler için tanımlayıcı istatistik (ortalama ve standart sapma)uygulanmış ve anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Fizyoterapi öğrencileri toplam fiziksel aktivite düzeyi açısından minimum aktif olanlar grubunda yer alırken (2102,34±1932,78), sağlıklı yaşam biçimi toplam puan açısından da yüksek sayılabilecek bir puana (126,13±17,22) sahip oldukları bulunmuştur. Yapılan Pearson Çarpımlar Moment Korelasyon analizi sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyi ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği’nin alt parametresi olan sağlık sorumluluğu (r=.094, p=.165), beslenme(r=.118, p=.082), manevi gelişim (r=.125, p=.064), kişilerarası ilişkiler (r=.051, p=.448) ve stres yönetimi (r=.075, p=.267) arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Fiziksel aktivite düzeyi ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği’nin alt parametresi olan fiziksel aktivite (r=.368, p=.000) ve sağlıklı yaşam biçimi davranışı(r=.205, p=.002) arasında anlamlı pozitif bir ilişki belirlenmiştir. Sonuç: Çalışmadaki bulgular Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerinin sağlıklı yaşam davranışlarının fiziksel aktivite düzeyini belirlemede etkin olduğu söylenilebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA